امروز:14 اردیبهشت 1403

عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان طراحی سایت

مدت زمان طراحی سایت موضوعی مهم و اساسی برای کارفرماست. اینکه صد در صد بتوان زمان دقیقی به کارفرما ارائه داد به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر طراح حرفه‌ای و متخصص باشد می‌تواند حداقل حدود زمانی را مشخص کند. این عوامل گاهی به صورت مستقیم و گاهی به صورت غیر مستقیم می‌تواند بر مدت زمان و روند طراحی سایت تاثیر بگذارد. درک همین عوامل و شناخت کامل آن‌ها می‌تواند از طرفی کارفرما را مطمئن سازد و از طرفی این امتیاز را به طراح بدهد که بدون عجله و با کیفیت کار طراحی را انجام دهد. پس در قدم اول لازم است طراح هنگام مشاوره تمام چالش‌های موجود را به کارفرما ارائه داده و سپس شروع به طراحی نماید. خدمات مشاوره سئو در تبریز و طراحی سایت در تبریز و توسط شرکت تبریز وب گستر به همین شکل انجام می‌گیرد. در ابتدا زمان و روند طراحی و ارائه خدمات قبل از شروع به کارفرما ارائه می‌شود.

چه عواملی بر مدت زمان تحویل سایت تاثیر می‌گذارد؟

نوع طراحی

یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر مدت زمان طراحی سایت نوع طراحی است. اینکه سایت با قالب آماده طراحی خواهد شد یا بصورت اختصاصی. در طراحی به صورت اختصاصی هیچ وقت نمی‌توان زمان دقیق را ارائه داد. چون در این حالت سایت بصورت منحصر بفرد و کاملا اختصاصی طراحی می‌شود و می‌تواند مدت زمان زیادی طول بکشد. طراحی سایت با قالب آماده نسبت به طراحی اختصاصی مدت کمتری نیاز دارد. این نوع سایت‌ها تقریبا دو هفته تا یکماه زمان نیاز دارند. زیرا در این نوع از طراحی ، یک قالب آماده خریداری شده و تغییرات لازم و متناسب با کسب و کار روی آن اعمال می‌شود.

نیروی انسانی

تعداد افراد و متخصص بودن آن‌ها بر مدت زمان تحویل آن تاثیر می‌گذارند. این افراد هرچقدر حرفه‌ای‌تر و با تجربه‌تر باشند می‌توانند در مدت زمان کمتری سایت را تحویل کارفرما دهند. یک طراح سایت، برنامه‌نویس، محتواکار و سئوکار حرفه‌ای و با تجربه به خاطر اینکه سابقه کاری بالایی دارند و روی پروژه‌های زیادی کار کرده‌اند می‌توانند سرعت عمل بالاتری داشته باشند.

عوامل غیر طبیعی

عواملی وجود دارد که ممکن است در طول روند طراحی سایت پیش بیاید. عواملی که خارج از برنامه زمانبندی باشد و به طور اتفاقی رخ دهد. این اتفاقات ممکن است برای یکی از کارمندان پیش بیاید، یا سرور دچار مشکل شود و اتفاقاتی از این قبیل. اینگونه عوامل می‌تواند زمان تحویل را تحت تاثیر قرار دهد.

درخواست امکانات اضافی توسط کارفرما

اصولا مدت زمانی که توسط طراح برای تحویل پروژه به کارفرما داده می‌شود بر اساس نیاز آن زمان است. گاهی این اتفاق پیش می‌آید که کارفرما خدمات اضافی را درخواست می‌کند. در اینصورت مدت زمان طراحی نیز بر اساس نوع آن خدمات افزایش پیدا می‌کند. مثلا این خدمات می‌تواند برخی خدمات سئو نیز باشد. که البته با مشاوره و صحبت به صورت حدودی می‌توان زمان را به کارفرما اعلام کرد. مشاوره سئو در تبریز و توسط شرکت طراحی سایت تبریز وب گستر انجام می‌گیرد.

سخن نهایی

همانطور که گفته شد عواملی هستند که بر مدت زمان طراحی و تحویل سایت تاثیر می‌گذارد. اما موردی که هست اینست که هیچوقت به طور قطع نمی‌توان زمان دقیقی را برای طراحی سایت پیش‌بینی کرد. اما به هر حال شرکت‌های طراحی سایت کاربلدی وجود دارد که نیروهای متخصص دارند. این شرکت‌ها با توجه به سابقه‌‌ای که دارند می‌توانند زمان دقیق‌تری برای طراحی سایت به شما بدهند و به صورتی برنامه‌ریزی کنند که حتما در آن زمان، سایت به شما تحویل داده شود. کافیست با مشاوره قبل از طراحی و داشتن اطلاعات در ارتباط با نوع کسب و کار و خدماتی که قرار است ارائه شود بهترین شخص و مجموعه را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید.

اشتراک گذاری