امروز:9 فروردین 1403

اپل macOS Ventura، iOS 16.1 و iPadOS 16 را منتشر کرد

این یک روز بزرگ به روز رسانی اپل است، زیرا این شرکت در حال عرضه نسخه های جدید سیستم عامل های آیفون، آی پد و مک است. در حالی که کاربران آیفون در کل قبلاً طعم iOS 16 را چشیده اند، این اولین باری است که اکثر مردم از iPadOS 16 و macOS Ventura استفاده می کنند.

اپل انتشار iPadOS 16 را به تعویق انداخت، زیرا گزارش‌هایی حاکی از آن بود که به زمان بیشتری برای بهبود ویژگی چندوظیفه‌ای Stage Manager نیاز دارد (که ما احساس می‌کردیم در نسخه اولیه iPadOS 16 بتا اصلاح نشده بود). در واقع، اپل اعلام کرد که از عرضه عمومی iPadOS 16 صرف نظر کرده و مستقیماً به نسخه 16.1 می رود – درست به موقع برای عرضه آخرین iPad Pro و iPad سطح پایه این شرکت در این هفته.

آخرین نسخه از سیستم عامل iPad شامل بسیاری از به روز رسانی های مشابه iOS 16، از جمله تغییرات قابل توجه در Mail، Safari، Messages و سایر برنامه های کلیدی خواهد بود. ویژگی‌های همکاری محور بیشتری وجود دارد، در حالی که برنامه‌های Weather و Clock بالاخره به iPad می‌آیند. پشتیبانی از صفحه نمایش خارجی برای Stage Manager ظرف چند ماه آینده ارائه خواهد شد.

همچنین در اواخر سال جاری، اپل یک برنامه بهره وری مشترک برای iPad به نام Freeform منتشر خواهد کرد. به نظر می‌رسد که یک تخته وایت‌بورد پیچیده است که در آن کاربران می‌توانند ایده‌های خود را با Apple Pencil ترسیم کنند. این شرکت می‌گوید شما می‌توانید تقریباً هر نوع فایلی را به بوم پیوست کنید، از جمله تصاویر، ویدیوها، صدا، فایل‌های PDF، اسناد و آدرس‌های اینترنتی، و پیش‌نمایش محتوا را به صورت درون خطی مشاهده کنید.

Stage Manager نیز جذابیت اصلی macOS Ventura است. در طول کار با نسخه بتا، احساس کردیم که این ویژگی تجربه چندوظیفه‌ای را در مک بهبود می‌بخشد. ویژگی Continuity Camera، که روشی بومی برای استفاده از آیفون شما به‌عنوان وب‌کم مک ارائه می‌دهد، مانند معرفی گروه‌های برگه‌های مشترک و کلیدهای عبور به Safari، جذاب به نظر می‌رسد.

گزینه های دسترسی بیشتر نیز همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. با macOS Ventura، اپل زیرنویس‌های زنده را برای تمام محتوای صوتی، یک عملکرد Type to Speak برای تماس‌ها، یک ابزار تصحیح متن بررسی‌کننده برای کسانی که از صفحه‌خوان VoiceOver و ابزارهای دیگر استفاده می‌کنند، اضافه می‌کند. در همین حال، شایان ذکر است که منوی System Preferences اکنون System Settings نامیده می شود و طراحی مجددی دارد تا آن را بیشتر با تنظیمات iPhone و iPad هماهنگ کند.

در مورد iOS 16.1، که کتابخانه‌های عکس مشترک را از طریق iCloud و یک عملکرد شارژ انرژی پاک ارائه می‌دهد، که زمان شارژ آیفون را بسته به زمانی که شبکه برق از منابع انرژی سبزتر استفاده می‌کند بهینه می‌کند (اگرچه این ویژگی در حال حاضر فقط برای ایالات متحده است). Apple Fitness+ اکنون در آیفون بدون نیاز به Apple Watch در دسترس است. همچنین یک نماد بهبود یافته عمر باتری، پشتیبانی از برنامه شخص ثالث در Live Activities و مجوزهای کپی و چسباندن برای هر برنامه وجود دارد که باید درخواست‌های چسباندن تحریک‌کننده iOS 16 را کاهش دهد.

اشتراک گذاری