امروز:8 اردیبهشت 1403

اپل قیمت اشتراک های Music و TV+ را افزایش می دهد

اپل در حال تطبیق موج به روز رسانی نرم افزاری خود با افزایش قیمت نه چندان خوشایند است. همانطور که 9to5Mac گزارش می دهد، این شرکت قیمت Apple Music و Apple TV+ را افزایش داده است. موسیقی اکنون برای برنامه های فردی ماهانه 11 دلار (از 10 دلار) در ایالات متحده یا 109 دلار در سال هزینه دارد. طرح خانواده اکنون به جای 15 دلار، 17 دلار در ماه هزینه دارد. TV+ بزرگترین جهش نسبی را دارد – قیمت از 5 دلار در ماه به 7 دلار و از 50 دلار در سال به 69 دلار افزایش یافته است.

بر این اساس، اپل قیمت بسته های چند سرویس One خود را افزایش داده است. اکنون 17 دلار در ماه برای یک طرح فردی در مقابل 15 دلار قبلی پرداخت می کنید. کاربران خانواده اکنون به جای 20 دلار، 23 دلار در ماه پرداخت می کنند و مشتریان پریمیر در جایی که قبلا 30 دلار پرداخت می کردند، 33 دلار در ماه پرداخت می کنند.

سخنگوی شرکت در بیانیه ای این افزایش ها را به هزینه های صدور مجوز نسبت می دهد. اپل ادعا می‌کند که طرح‌های گران‌تر به هنرمندان و نویسندگان این امکان را می‌دهد که از پخش موسیقی «درآمد بیشتری» کسب کنند. نماینده اضافه می کند که افزایش TV+ نیز نشان دهنده اندازه سرویس است. این پیشنهاد ویدیویی زمانی که سه سال پیش راه اندازی شد «فقط چند نمایش و فیلم» داشت و اکنون کاتالوگ بسیار بزرگتری دارد.

اگر از خدمات خرید متقابل استفاده می کنید، این شما را هیجان زده نمی کند. Spotify هنوز برای برنامه معمولی خود 10 دلار در ماه و برای یک حساب خانوادگی شش کاربره 16 دلار درخواست می کند. صدای بدون اتلاف یا فضایی دریافت نخواهید کرد، اما اگر بیشتر به کمترین قیمت ممکن علاقه دارید، معامله بهتری است. همه چیز با خدمات ویدئویی تیره تر است. قیمت بالاتر همچنان Apple TV+ را نسبت به Amazon Prime Video و Netflix بدون آگهی مقرون به صرفه‌تر می‌کند (مخصوصاً اگر 4K HDR می‌خواهید)، و خدمات تخصصی‌تری مانند Disney+ و Hulu در ماه دسامبر هزینه اضافی دریافت خواهند کرد. این فقط یک سوال است که آیا نمایش هایی مانند Ted Lasso و Slow Horses ارزش هزینه کردن را دارند یا خیر.

قیمت‌های One بزرگتر ممکن است راحت‌تر بلعیده شوند. پیدا کردن بسته‌های همه کاره که موسیقی، ویدیو، فضای ذخیره‌سازی ابری و سایر خدمات را با هم ترکیب می‌کنند، دشوار است، به‌ویژه اگر چیزی سازگار با اپل می‌خواهید. و دوست داشته باشید یا نخواهید، احتمالاً جایگزین هایی که شامل برنامه های تناسب اندام یا اشتراک مجلات باشد، پیدا نخواهید کرد.

اشتراک گذاری