امروز:8 اردیبهشت 1403

بایدن دستور اجرایی برای محافظت از انتقال داده های شخصی بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا را امضا کرد

ماه ها پس از دستیابی به توافق، کاخ سفید اقدامات رسمی را برای محافظت از انتقال داده ها بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا انجام داده است. پرزیدنت بایدن یک فرمان اجرایی را امضا کرده است که به تلاش های دولت برای اجرای چارچوب حریم خصوصی داده اتحادیه اروپا و ایالات متحده هدایت می شود. این رویکرد عمدتاً مستلزم آن است که سازمان‌های اطلاعاتی قبل از جستجوی داده‌ها، حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی را “در نظر بگیرند” و تنها زمانی نظارت را انجام دهند که نیاز به وضوح تعریف شده برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیت ملی وجود داشته باشد.

جمع‌آوران اطلاعات همچنین باید خط‌مشی‌های خود را در مورد عناصری مانند مدیریت داده‌ها به‌روزرسانی کنند و بررسی‌ها آن‌ها را در یک راستا نگه دارند. همچنین یک فرآیند بررسی “چند لایه” برای شکایات نقض حریم خصوصی ساکنان اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت. دفتر مدیر اطلاعات ملی (DNI) نقض احتمالی قانون را از طریق افسر آزادی مدنی خود بررسی خواهد کرد، در حالی که دادستان کل از یک دادگاه بازنگری جدید حفاظت از داده ها برای بررسی نتایج این تحقیقات و صدور احکام الزام آور استفاده خواهد کرد.

چارچوب حفظ حریم خصوصی داده ها پاسخی به دیوان عدالت اتحادیه اروپا است که توافقنامه سپر حریم خصوصی را در سال 2020 لغو کرد. دادگاه دریافت که این پیمان به ایالات متحده آزادی عمل زیادی برای نظارت بر داده های اتحادیه اروپا می دهد و با الزامات حفظ حریم خصوصی مطابقت ندارد. حقوق اروپا ایالات متحده با این استدلال که توانایی شرکت ها برای انتقال قانونی داده ها را مورد تردید قرار می دهد، از این رد خودداری کرد.

کمیسیون اروپا همچنان باید چارچوب را بررسی کند تا مشخص کند که آیا حمایت کافی را ارائه می دهد یا خیر. با این حال، بین این توافق و توافق‌ها با کشورهایی مانند استرالیا و بریتانیا، ایالات متحده به سرعت رویکرد خود را برای به اشتراک‌گذاری داده‌های بین‌المللی تقویت می‌کند – البته با نگرانی از اینکه جاسوسان ممکن است همچنان قدرت زیادی داشته باشند.

اشتراک گذاری