امروز:8 اردیبهشت 1403

مووینگ وش چیست؟

مووینگ وش چیست؟ موضوع اصلی این مقاله است که به صورت جامع کاربردها و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ابتدا جالب است بدانید که نخستین مووینگی که وارد بازار شد، همین مدل مووینگ وش بود که به دلیل قابلیت‌ها و امکانات ویژه آن با استقبال بی‌نظیر مواجه شد. این موفقیت و تصاحب بازار فروش باعث شد تا سازندگان تجهیزات نورپردازی، تولید سایر مدل‌های مووینگ را در اولویت قرار دهند.

مووینگ وش‌ها به دلیل ابعاد کوچک، قیمت مناسب و افکت‌های زیبا در بسیاری از تالارها و مجالس به کار گرفته می‌شوند. در این راستا استفاده از دستگاه بخارساز در کنار مووینگ نورپردازی باعث می‌شود که استیج رقص عروس و داماد بسیار جذاب‌تر جلوه کند و نظر تمام مهمانان را به سمت خود جلب کند.

مووینگ چیست؟

قبل از اینکه بدانید، مووینگ وش چیست و چه کاربردهایی دارد، بهتر است با دستگاه مووینگ آشنا شوید. حتما تا به حال متوجه نورپردازی جذاب و زیبای مراسم عروسی، کنسرت‌ها و غیره شده‌اید. این نورپردازی‌ها و یا رقص نورها و افکت‌های انعکاس نور با استفاده از دستگاهی به نام مووینگ انجام می‌شود.

این نوع دستگاه‌ها قابلیت اجرای نورپردازی در حالت‌ها و شکل‌های مختلف را دارند که هر کدام جلوه و زیبایی خاصی را فضای مورد نظر هدیه می‌دهند. بسیاری از این تجهیزات قابلیت متحرک یا ثابت بودن را دارند و شما می‌توانید طبق نیاز و سلیقه خود از آنها در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده کنید.

امروزه انواع مختلف مووینگ نورپردازی در ابعاد و سایزهای مختلف در بازار وجود دارد و استفاده از این دستگاه‌های رقص نور در مراسم مختلف شاد و مهیج بسیار مرسوم است.

مووینگ وش چیست؟

مووینگ‌ها جزو حرفه‌ای‌ترین ادوات نورپردازی هستند که به دو دسته مووینگ بیم و مووینگ وش تقسیم‌بندی می‌شوند. مووینگ‌های بیم دارای قابلیت نورپردازی به صورت متمرکز هستند و به صورت طرح‌دار در فضای باز محیط خودنمایی می‌کنند. اما مووینگ وش‌ها دارای تعداد مشخصی LED هستند و نور را در محیط پخش می‌کنند.

از طرفی دیگر، در مووینگ وش که به رباط نورپردازی نیز معروف است، یک سیستم نورپردازی با افکت‌های بسیار زیبا وجود دارد که بیشتر توسط دیجی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در تالارهایی که سقف کوتاهی دارند اغلب از این دستگاه‌ها برای نورپردازی استیج رقص عروس و داماد استفاده می‌کنند.

قابلیت‌ها و امکانات مووینگ وش‌ چیست؟

علاوه بر دانستن اینکه مووینگ وش چیست باید با امکانات آن نیز آشنا شوید تا با درک بهتری از قابلیت‌های نورپردازی بتوانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید. مووینگ وش‌ها در ابعاد بزرگ و کوچک در بازار موجود هستند که در این دستگاه‌های مینی مووینگ وش‌ به دلیل ابعاد کوچک و قابل حمل بودن بیشترین طرفدار را دارد.

به طور کلی دستگاه مووینگ وش از چند عدد لامپ ال ای دی (LED) تشکیل شده است که با روشن کردن آنها شاهد درخشندگی در فضای مورد استفاده خواهیم بود و قابلیت نوردهی و پوشش محیط‌های نسبتا وسیعی را دارند. بنابراین مووینگ وش‌ها به صورت افشان و باز، نور خود را به محیط پرتاب می‌کنند.

البته این لامپ‌های LED دارای دو محور متحرک هستند که قابلیت چرخش به میزان 360 درجه را دارند. برخی از برندهای موجود در بازار نیز دارای قابلیت فلشر و فید نیز هستند. بنابراین شما متناسب با نیاز خود می‌توانید یکی از انواع این تجهیزات نورپردازی را با قابلیت‌های مختلف تهیه کنید.

نکته دیگر اینکه مووینگ وش LED دارای منوی دیجیتال بوده و حالت‌های نورپردازی آن قابل تنظیم است و نورهای رنگی را به صورت افقی و عمودی در محیط می‌چرخاند.

بنابراین نورپردازی سریع و ‏برخورداری از حالت اتوماتیک و نمایشگر دیجیتال از دیگر قابلیت‌ها و امکانات مووینگ وش است که باعث محبوبیت بالای این دستگاه ‏شده است. لازم به توضیح است که نورپردازی با استفاده از مووینگ وش‌ها به‌ صورت پخش نور انجام می‌شود و هنگام استفاده از آنها شاهد نورپردازی خطی نخواهید بود.

کاربرد مووینگ وش چیست؟

حال که دانستید دستگاه مووینگ وش چیست بهتر است با کاربردهای آن نیز آشنا شوید تا متناسب با نیاز خود اقدام به تهیه این نوع تجهیزات نورپردازی کنید.

امروزه تامین روشنایی و نورپردازی تقریبا در تمام فضاها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. بسیاری از سالن‌های پذیرایی، تالارها و باغ‌ها از این المان‌های فوق‌العاده جذاب نورپردازی برای ایجاد جلوه‌های دیداری استفاده می‌کنند تا زیبایی فضای خود را دوچندان کنند.

یکی از کاربردهای مووینگ وش، قرار دادن آن در کنار پیست رقص یا استیج رقص عروس و داماد و دستگاه بخارساز است تا رنگ و بوی خاصی را به مراسم جشن و عروسی در حال برگزاری خود هدیه ‌کنید.

به طور کلی مووینگ وش‌ها برای سالن‌های کوچک و با ارتفاع کم مناسب هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد از این تجهیزات نورپردازی در جشن‌ها و مهمانی‌های خانوادگی که در باغ‌ها و آپارتمان‌ها برگزار می‌شود، نیز استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین کاربردهای مووینگ وش این است که از آن برای نورپردازی داخلی و نورپردازی تبلیغاتی استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر چون قابلیت نوردهی تا مساحت قابل توجهی را دارد در بسیاری از فروشگاه‌ها از این تجهیزات برای تبلیغات محیطی استفاده می‌کنند.

قیمت مووینگ وش

مووینگ وش‌ها بر خلاف دیگر انواع مووینگ‌ها، دارای ابعاد کوچک هستند و قابلیت جابجایی به صورت ساده را دارند، همین ویژگی حمل و نقل آسان باعث استقبال مصرف‌کنندگان از این نوع تجهیزات نورپردازی شده است.

به طور کلی قیمت مووینگ‌‎ها به عنوان جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات نورپردازی و لوازم رقص نور نسبت به دیگر سیستم‌های نورپردازی گران‌تر هستند. اما در این بین مووینگ وش به دلیل ابعاد کوچک و وزن سبک نسبت به دیگر انواع مووینگ قیمت مناسب و ارزان‌تری دارد. این رباط‌های نورپردازی از منبع نور تغذیه می‌شوند و میزان مصرف انرژی آنها بسیار پایین است.

بر این اساس می‌توان گفت که قیمت تجهیزات نورپردازی با توجه به تنوع بسیار دارای قیمت‌های مختلفی هستند. برخی از این تجهیزات قابلیت پخش موسیقی به همراه رقص نور متناسب با آن هستند که نسبت به مدل‌های معمولی قیمت بالاتری خواهند داشت. پس هنگام خرید مووینگ وش به قابلیت‌ها، نام برند، تنوع رنگ LED و کیفیت نور آنها توجه کنید.

جهت استعلام قیمت مووینگ وش جهت نورپردازی می‌توانید به وب سایت و فروشگاه آوازک به نشانی avazac.com مراجعه کنید و یا اینکه با شماره 02191016050 تماس بگیرید.

بهترین نوع مووینگ وش را از کجا بخریم؟| مووینگ وش چیست؟

همانطور که در بخش مووینگ وش چیست عنوان شد، یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین تجهیزات نورپردازی، انواع مووینگ‌ها به شمار می‌روند که با امکانات و قابلیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. از این مووینگ‌ها می‌توانید در نورپردازی سالن عروسی و جشن‌ها به سادگی استفاده کنید.

شما می‌توانید بهترین مووینگ‌ها را با قابلیت انعکاس رنگ‌های متنوع و ایجاد جلوه‌های خاص از وب سایت آوازک به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تجهیزات صوتی و تجهیزات الکترونیکی تهیه کنید. قیمت تجهیزات نورپردازی در فروشگاه اینترنتی با توجه به برند و کارایی آنها متفاوت است و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، تجهیزات مورد نظر خود را با بهترین کیفیت خریداری کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که شما را با مفهوم مووینگ وش چیست و کاربردهای آن آشنا کنیم تا هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید. همانطور که گفته شد، تهیه تجهیزات نورپردازی برای مراسم جشن و عروسی باعث می‌شود تا یک شب خاطر‌ه‌انگیز با جلوه‌های خاص را تجربه کنید. بنابراین شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود از انواع تجهیزات نورپردازی برای ایجاد افکت و رقص نور در سالن و محیط تالار پذیرایی خود استفاده کنید. شما می‌توانید بهترین مدل تجهیزات نورپردازی را از سایت معتبر آوازک به صورت اینترنتی خریداری کنید.

اشتراک گذاری