امروز:7 اردیبهشت 1403

طبق گزارش ها، نیروهای خط مقدم اوکراین در حال تحمل قطعی استارلینک هستند

بنا بر گزارش ها، نیروهای اوکراینی در تلاش برای بازپس گیری مناطق تحت اشغال روسیه، با قطعی استارلینک مقابله کرده اند. یکی از مقامات دولت اوکراین به فایننشال تایمز گفت: برخی از قطعی ها که گفته می شود باعث از دست دادن شدید ارتباطات در چند هفته گذشته شده است، زمانی رخ داد که سربازان از خط مقدم به قلمرو تحت کنترل روسیه و همچنین در طول نبردها نفوذ کردند.

علت قطعی های آشکار هنوز مشخص نیست. Engadget برای نظر دادن با مالک Starlink SpaceX تماس گرفته است.

قطعی استارلینک در چهار منطقه ای که روسیه در ماه گذشته پس از همه پرسی ضمیمه کرد، گزارش شد که مشروعیت آنها مورد مناقشه قرار گرفته است. همانطور که فایننشال تایمز اشاره می کند، یک ضد حمله قابل توجه اوکراین در آن مناطق وجود دارد.

گفته می شود که برخی از پایانه ها در مناطق نزدیک خاریف، که اوکراین تقریباً به طور کامل آنها را آزاد کرده است، در میان فشار به لوهانسک، یکی از مناطقی که روسیه ادعا کرده، کار نمی کند. با این حال، طبق این گزارش، مقامات نظامی این هفته ادعا کردند که پایانه های Starlink در مناطق تازه آزاد شده در شرق ایزیوم و در جنوب خرسون کار می کنند.

سربازان اوکراینی از پایانه‌ها برای حفظ تماس، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و دریافت اطلاعات زمانی که در بخش‌هایی از کشور مستقر هستند که گزینه‌های شبکه امن دیگری ندارند، استفاده می‌کنند. بلافاصله پس از تهاجم روسیه، اسپیس ایکس با کمک مالیات دهندگان آمریکایی، هزاران پایانه استارلینک را برای استفاده نظامی و غیرنظامی به اوکراین فرستاد.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس به اوکراینی‌ها هشدار داد که در استفاده از استارلینک احتیاط کنند. محققان خاطرنشان کردند که روسیه ممکن است بتواند از سیگنال‌های پایانه‌ها برای اهداف هدف‌گیری استفاده کند. در همین حال، ماسک این هفته با پیشنهاد برگزاری همه پرسی برای تعیین مرز روسیه و اوکراین، خشم و نگرانی اوکراین و متحدان این کشور را برانگیخت. او همچنین ادعا کرد که اسپیس ایکس 80 میلیون دلار برای حمایت از اوکراین از طریق Starlink هزینه کرده است.