امروز:4 اردیبهشت 1403

شبکه های دیزنی پس از “توافق” به Dish بازگشتند

ددلاین گزارش داده است که ایستگاه های دیزنی از جمله ABC، ESPN، FX و Disney Channel پس از اینکه دو طرف به توافقی آزمایشی دست یافتند، دوباره به تلویزیون Dish and Sling بازگشتند. در مجموع 17 کانال دیزنی در روز جمعه، 1 اکتبر به دلیل اختلاف نظر در کالسکه از خدمات ناپدید شدند.

یکی از سخنگویان دیزنی در بیانیه ای گفت: «ما به توافقی دست دادن با Dish/Sling TV رسیدیم که به درستی ارزش بازار و شرایط منصفانه محتوای شرکت والت دیزنی را منعکس می کند. در نتیجه، ما خوشحالیم که مجموعه شبکه های خود را به طور موقت بازیابی می کنیم، در حالی که هر دو طرف برای نهایی کردن یک قرارداد جدید تلاش می کنند.

دیش دیزنی را متهم کرده بود که «بینندگان را به دلیل اهرم مذاکره گروگان نگه داشته و مدعی شده بود که می‌خواهد ESPN و ESPN2 را در بسته‌های غیرورزشی قرار دهد». در همان زمان، دیزنی گفت Dish در ارائه پیشنهاد منصفانه برای حفظ ESPN و National Geographic در تلویزیون Dish/Sling شکست خورد. این شرکت روز جمعه در بیانیه‌ای به Variety گفت: «پس از ماه‌ها مذاکره با حسن نیت، دیش از دستیابی به یک توافق عادلانه و مبتنی بر بازار با ما برای ادامه توزیع شبکه‌هایمان خودداری کرد.

سال گذشته، کانال‌های دیزنی در دسامبر به دلیل اختلاف مشابهی از YouTube TV ناپدید شدند، اما تنها یک روز بعد بازگشتند. در همین حال، HBO و Cinemax در سال 2018 در Dish تاریک شدند و تنها سال گذشته (همراه با HBO Max) دوباره ظاهر شدند. طبق آمار Statista، از سه ماهه دوم سال 2022، Dish and Sling TV روی هم حدود 10 میلیون مشترک ایالات متحده داشت.

اشتراک گذاری