امروز:31 فروردین 1403

مدیران سابق eBay در پرونده سایبری مربوط به تهدیدات توییتر و زایمان خوک جنین به زندان محکوم شدند.

دو تن از مدیران eBay که به دلیل راه اندازی کمپین سایبری علیه سازندگان خبرنامه eCommerceBytes متهم شده بودند، به زندان محکوم شدند. وزارت دادگستری می‌گوید که این مدیران به همراه پنج کارمند سابق eBay، برای ترساندن دیوید و اینا اشتاینر با یکدیگر همکاری کردند. آنها ظاهراً طرحی را طراحی کردند که اشتاینرها را هدف قرار می دهد، اندکی پس از اینکه اینا مقاله ای را در خبرنامه خود در مورد شکایتی که eBay ارائه کرده بود و آمازون را متهم به شکار غیرقانونی فروشندگانش منتشر کرد. دیوید گفت افرادی که در آزار و اذیت آنها نقش داشتند زندگی آنها را به “جهنم زنده” تبدیل کردند.

جیمز باگ، مدیر ارشد سابق ایمنی و امنیت eBay به تقریباً پنج سال زندان محکوم شد و به پرداخت جریمه 40000 دلاری محکوم شد. در همین حال، دیوید هارویل، مدیر سابق تاب آوری جهانی eBay و آخرین فرد در این پرونده که به گناه خود اعتراف کرد، به دو سال زندان محکوم شد و به پرداخت 20000 دلار جریمه محکوم شد.

به گفته وزارت دادگستری، این گروه تحویل های نگران کننده ای را به خانه این زوج ارسال کرده است، از جمله “کتابی در مورد زنده ماندن از مرگ همسر، ماسک خوک خونین، خوک جنینی، تاج گل جنازه و حشرات زنده”. آنها همچنین پیام‌های تهدیدآمیزی برای زوج ارسال کردند و در Craigslist پست کردند تا از عموم مردم برای شرکت در روابط جنسی در خانه قربانیان دعوت کنند. مقامات همچنین گفتند که باگ، هارویل و یکی دیگر از کارکنان eBay شخصاً خانه این زوج را تحت نظر داشتند و قصد داشتند یک ردیاب GPS را به خودروی خود وصل کنند.

بر اساس مدارک دادگاه، دیوید وینیگ که در آن زمان مدیر اجرایی eBay بود، 30 دقیقه پس از پست اینا، پیامی را به یکی دیگر از مدیران ارشد ارسال کرد که در آن می‌گفت: «اگر می‌خواهی او را پایین بیاوری… اکنون زمان آن است». منتشر شده. به نوبه خود، آن مدیر پیام ونیگ را برای باگ ارسال کرد و افزود که اینا یک “ترول مغرض است که باید سوخته شود.” همانطور که واشنگتن پست اشاره می کند، ونیگ در این پرونده متهم نشده است، اما با یک دعوی مدنی از طرف اشتاینرها مواجه است که او را به تلاش برای “ارعاب، تهدید به کشتن، شکنجه، وحشت، تعقیب و ساکت کردن آنها” متهم کرده است. او هرگونه اطلاع از کمپین آزار و اذیت را رد کرد.

طبق گزارش The Post، در مورد باگ و هارویل، هر دو از اشتاینرها طلب بخشش کردند. من 100% مسئولیت این کار را بر عهده می‌گیرم و هیچ بهانه‌ای برای کاری که انجام داده‌ام وجود ندارد. نکته اصلی این است: اگر کار درست را انجام می‌دادم و آنقدر قوی بودم که انتخاب درست را انجام دهم، ما اینجا نبودیم. امروز، و برای آن من واقعا متاسفم، “باگ گفت.

اشتراک گذاری