امروز:1 اردیبهشت 1403

متا یک روز پس از راه اندازی، کلاینت اینستاگرام بدون تبلیغات را محدود کرد

یک برنامه شخص ثالث اینستاگرام به نام برنامه OG، که وعده داده بود یک فید بدون آگهی بیشتر شبیه به تجربه اصلی اینستاگرام باشد، تنها یک روز پس از عرضه رسمی از اپ استور اپل خارج شد. مشخص نیست که آیا اپل به درخواست متا برنامه را حذف کرده است یا خیر، اما شبکه اجتماعی تایید کرد که “اقدامات اجرایی” را علیه این سرویس انجام داده است.

سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: «این برنامه خط‌مشی‌های ما را نقض می‌کند و ما تمام اقدامات اجرایی مناسب را انجام می‌دهیم». این سخنگوی از توضیح بیشتر در مورد اقدامات یا تماس با اپل خودداری کرد، اما به پست وبلاگی اشاره کرد که سیاست های متا برای جلوگیری از شبیه سازی سایت ها را تشریح می کرد.

متا توضیح می دهد: “سایت کلون یک سایت شخص ثالث است که تمام یا بخشی از محتوای یک سایت موجود را کپی می کند.” در توییتر، توسعه دهندگان OG App گفتند که کل تیم آنها برای همیشه از فیس بوک و اینستاگرام به دلیل ارتباط آنها با این سرویس محروم شده است.

هاردیک پاتیل، یکی از بنیانگذاران، به Engadget گفت: «کاربران سزاوار این حق هستند که آنچه را مصرف می کنند، کنترل کنند، و OG به دفاع و مبارزه برای این حق ادامه خواهد داد. او گفت که هیچ ارتباط مستقیمی از متا دریافت نکرده است.

به گفته TechCrunch که اولین بار از راه اندازی آن خبر داد، برنامه OG بیش از یک سال است که در حال کار است. بنیانگذاران این اپلیکیشن به این نشریه گفتند که می‌خواهند نسخه پاک‌تری از اینستاگرام را بدون تبلیغات ارائه کنند. این برنامه دارای فیدهای قابل تنظیم بدون قرقره، پست های پیشنهادی و سایر ویژگی های جدیدتر بود که گاهی اوقات در میان کاربران قدیمی اینستاگرام بحث برانگیز بوده است. نسخه اندروید این برنامه در حال حاضر هنوز در دسترس است.

سیاست‌های متا اینستاگرام مدت‌هاست که مشتریان شخص ثالث را ممنوع کرده است و در سال‌های اخیر این شرکت علیه توسعه‌دهندگانی که قوانین آن را نقض می‌کنند، از جمله کسانی که سایت‌های شبیه‌سازی را ممنوع می‌کنند، شکایت کرده است. در همان زمان، این شرکت همچنین متهم شده است که از همان سیاست‌ها برای خنثی کردن تلاش‌های محققان قانونی برای مطالعه این پلتفرم استفاده می‌کند.

با این حال، در این مورد، به نظر می رسد که سازندگان اپلیکیشن OG به وضوح سیاست های اینستاگرام را زیر پا گذاشته اند. این شرکت یک API عمومی برای توسعه دهندگان ارائه نمی دهد تا نسخه های اینستاگرام خود را بسازند، و در توییتر، OG App گفت که آنها باید API Android را “مهندسی معکوس” کنند. این برنامه همچنین نگرانی هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی در مورد نحوه محافظت توسعه دهندگان از اطلاعات حساب کاربران ایجاد کرد.

با وجود این، این برنامه قبلاً به دلیل تجربه ساده تر – و بدون آگهی – طرفداران زیادی پیدا کرده است. اینستاگرام همچنین با واکنش تهاجمی خود از Reels و محتوای توصیه شده مواجه شده است. OG App گفت قبل از اینکه از اپ استور خارج شود بیش از 10000 دانلود داشته است “زیرا ما به آنها گوش دادیم و آنچه آنها می خواستند ساختیم.”

اشتراک گذاری