امروز:4 اردیبهشت 1403

SEC از مدیران سابق MoviePass به دلیل کلاهبرداری شکایت کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه دو مدیر سابق MoviePass شکایت کرده است. در یک شکایت فدرال که توسط بلومبرگ مشاهده شد، آژانس روز دوشنبه تئودور فارنزورث و میچ لو را به گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد دوام مدل تجاری 9.95 دلاری شرکت در ماه متهم کرد.

Farnsworth مدیر اجرایی Helios و Matheson Analytics، شرکت مادر MoviePass بین سال‌های 2017 و 2020 بود. لوو بین سال‌های 2016 و سقوط آن در سال 2020، رهبری MoviePass را بر عهده داشت. کمیسیون SEC ادعا می‌کند که Farnsworth و Lowe اطلاعات را «عمداً» و «مکرراً نادرست» به اشتراک گذاشته‌اند.

فارنسورث و لو در مواجهه با جریان‌های نقدی منفی ضعیف – به جای اینکه حقیقت را به مردم بگویند – تاکتیک‌های متقلبانه‌ای را برای جلوگیری از استفاده کاربران سنگین MoviePass از این سرویس ابداع کردند و به‌طور نادرست و گمراه‌کننده به مردم اطلاع دادند که استفاده به طور طبیعی یا به دلیل اقدامات شرکت کاهش یافته است. در این شکایت آمده است.

علاوه بر جریمه های مالی، SEC به دنبال این است که هم Farnsworth و هم Lowe را از خدمت در پست های مدیر یا افسر در هر شرکتی که ملزم به ثبت اوراق بهادار در آژانس است جلوگیری کند. شکایت SEC همچنین از خالد ایتوم، مدیر توسعه تجارت سابق MoviePass به عنوان متهم نام برده شده است. ظاهرا Itum با ارسال فاکتورهای جعلی به این شرکت 310000 دلار به جیب زده است. سال گذشته، Helios و Matheson، Farnsworth و Lowe یک شکایت از کمیسیون تجارت فدرال مربوط به ادعاهایی که آنها مشتریان را گمراه کرده اند و در محافظت از اطلاعات شخصی کاربر شکست خورده بودند، حل و فصل کردند.

کریس باند، سخنگوی تد فارنزورث، به بلومبرگ گفت: «این شکایت به موضوعاتی مربوط می‌شود که مشروط به تحقیقاتی است که شرکت و سایر رسانه‌های خبری تقریباً سه سال پیش به‌طور عمومی افشا کردند، و تیم حقوقی آقای فارنزورث به چالش این شکایت ادامه خواهد داد». “آقای. فارنزورث همچنان معتقد است که او همیشه با حسن نیت به نفع شرکت ها و سهامداران خود عمل کرده است.

این کت و شلوار زمانی ارائه می شود که نسخه جدیدی از MoviePass تلاش می کند تا خود را تحت رهبری استیسی اسپایکس، بنیانگذار آن، بازسازی کند. این شرکت اخیراً یک سرویس بتا را در شیکاگو، دالاس و کانزاس سیتی راه‌اندازی کرده است و بسته‌هایی را ارائه می‌کند که از 10 دلار در ماه شروع می‌شود.

اشتراک گذاری