امروز:6 اردیبهشت 1403

ایلان ماسک و توییتر اکنون بر سر پیام‌های سیگنال با هم درگیر هستند

پیام‌های خصوصی ایلان ماسک می‌تواند بار دیگر او را در دعوای قانونی‌اش با توییتر در آب داغ قرار دهد. وکلای دو طرف یک بار دیگر در دادگاه سلطنتی دلاور پیش از محاکمه اکتبر که سرنوشت معامله را تعیین می کند، روبرو شدند.

از جمله مسائلی که در این جلسه بیش از سه ساعته مطرح شد، استفاده ماسک از برنامه پیام‌رسانی رمزگذاری شده سیگنال بود. وکلای توییتر با استناد به اسکرین شات مبادله ماسک و جرد برچال، رئیس دفتر خانواده ماسک، ادعا می‌کنند که ماسک پیام‌های ارسال شده از طریق این برنامه را مخفی کرده است.

به گفته وکلای توییتر، در این پیام به مورگان استنلی و مارک آندریسن و همچنین “مکالمه ای در مورد تایید مقررات اتحادیه اروپا” از معامله ماسک با توییتر اشاره شده است. وکلای توییتر گفتند که پس از اینکه ماسک و بیرچال استفاده از سیگنال برای صحبت در مورد معامله را تکذیب کردند، تصویری از صرافی را کشف کردند. اسکرین شات نشان می دهد که پیام به طور خودکار حذف شده است.

وکلای توییتر همچنین به «پیام متنی مفقود شده» بین ماسک و رئیس اوراکل لری الیسون اشاره کردند که قرار بود یکی از سرمایه‌گذاران در معامله توییتر باشد. ماسک و الیسون صبح قبل از اینکه ماسک توییت کند که قرارداد توییتر “موقتا متوقف شده است” پیامک می فرستادند. مشخص نیست که این متن ها چه اهمیتی دارند، اما وکلای توییتر خاطرنشان کردند که ماسک قبل از برقراری تماس تلفنی با الیسون، نامه ای به الیسون نوشت و گفت: «زمان های جالبی».

وکلای توییتر از قاضی این پرونده، کاتلین سنت جی مک کورمیک، می خواهند که ماسک را به دلیل مدیریت طرفش با پیام هایش تحریم کند. وکلای توییتر در این جلسه گفتند: «ما فکر می‌کنیم زمان آن فرا رسیده است که دادگاه یک مجازات شدید صادر کند.

طرف ماسک تلاش کرد اهمیت استفاده مدیر عامل تسلا از سیگنال را کم اهمیت جلوه دهد. یکی از وکلای ماسک پاسخ داد: “در واقع هیچ مدرکی وجود ندارد که ما شواهد را از بین برده ایم.” او گفت: «می‌دانی سیگنال، به نظر می‌رسد که دستگاهی شرورانه است. در واقع، مدیران توییتر شهادت داده اند که تعدادی از آنها واقعاً از پیام رسانی سیگنال استفاده می کنند.

وکلای ماسک به وجود پیام‌های سیگنال بین جک دورسی و برت تیلور، رئیس هیئت مدیره اشاره کردند و خاطرنشان کردند که مدیر عامل فعلی پاراگ آگراوال نیز پیام‌های سیگنال را تحویل داده است. او گفت: “سیگنال مکانیزم عجیب و غریبی نیست، در سیلیکون ولی استفاده از این پلت فرم بسیار رایج است.”

شایان ذکر است، آخرین جلسه دادگاه اولین بار نیست که وکلای توییتر از پیام‌های خصوصی ماسک که در فرآیند کشف حقوقی به دست آمده در تلاش خود برای اجرای شرایط اولیه قرارداد با ماسک استفاده می‌کنند. وکلای توییتر قبلاً پیامکی را بین ماسک و یکی از بانکداران مورگان استنلی ارسال کردند که در آن او نگرانی‌ها در مورد “جنگ جهانی سوم” را دلیلی برای کند کردن مذاکرات خود با توییتر ذکر کرد.

انتظار می رود مک کورمیک در چند روز آینده در مورد پیشنهاد توییتر برای تحریم ماسک تصمیم بگیرد. یک دادگاه پنج روزه که سرنوشت این معامله را مشخص خواهد کرد، برای 17 اکتبر برنامه ریزی شده است.

اشتراک گذاری