امروز:16 اردیبهشت 1403

Adobe پلتفرم طراحی مشترک Figma را به قیمت 20 میلیارد دلار خریداری می کند

Adobe به تازگی یک حرکت بزرگ به سمت کار خلاقانه مبتنی بر تیم انجام داده است. این شرکت در حال خرید پلتفرم طراحی مشارکتی آنلاین Figma به مبلغ 20 میلیارد دلار به صورت نقدی و سهام است. به گفته کیتی روف از بلومبرگ، این بزرگترین خرید یک شرکت نرم افزاری خصوصی تا به امروز است. ادوبی امیدوار است که این معامله خلاقیت وب را “تسریع” کند و بیشتر فناوری مجموعه Creative Cloud را در اینترنت قرار دهد. می‌توانید انتظار داشته باشید که ویژگی‌های ویرایش بصری Adobe به پلتفرم Figma راه پیدا کند.

این دو شرکت انتظار دارند در صورت دریافت تایید از سوی تنظیم‌کننده‌ها و سهامداران، خرید در سال 2023 بسته شود. بنیانگذار و رئیس فیگما، دیلن فیلد، در صورت نهایی شدن تصاحب، به رهبری شرکت خود ادامه خواهد داد، اما به دیوید وادوانی، مدیر رسانه دیجیتال ادوبی گزارش خواهد داد.

نگران نباشید که Adobe به طور کامل Figma را اصلاح خواهد کرد، حداقل نه در ابتدا. فیلد در یک پست وبلاگی تاکید کرد که Adobe “عمیقا متعهد” به حفظ Figma یک شرکت مستقل است. در حال حاضر “هیچ برنامه ای” برای تغییر قیمت Figma وجود ندارد و برای کاربران آموزش رایگان خواهد بود. در حالی که مدیر اجرایی امیدوار بود که از دانش Adobe برای ارتقاء استفاده کند، او همچنین انتظار داشت که به اجرای Figma مانند قبل ادامه دهد.

در حالی که این خرید بسیار بزرگ است، با توجه به حرکت های گذشته ادوبی تعجب آور نیست. این شرکت پلتفرم همکاری ویدیویی Frame.io را در سال 2021 خریداری کرد و با ارائه‌هایی مانند Creative Cloud Express به سمت ابزارهای مبتنی بر وب حرکت کرد. Figma یک توسعه منطقی (اگر عمده) این استراتژی است – می‌تواند به کار تیمی آنلاین کمک کند تا در شرکت‌هایی که به طور منظم از نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ و پریمیر استفاده می‌کنند، جزء اصلی فرآیند خلاقیت باشد.

اشتراک گذاری