امروز:5 اردیبهشت 1403

FCC “قانون پنج ساله” را برای دفع ماهواره های مرده پیشنهاد می کند

کمیسیون ارتباطات فدرال می خواهد کاری در مورد زباله های فضایی در مدار پایین زمین انجام دهد. روز پنجشنبه، آژانس پیشنهادی را (از طریق Ars Technica) منتشر کرد که در صورت تصویب، مهلتی برای مدت زمان ماندن ماهواره‌های غیرزمین ثابت در فضا تعیین می‌کند.

همانطور که اوضاع پیش می‌آید، دستورالعمل‌های داوطلبانه ناسا که در دهه 1990 منتشر شد، توصیه می‌کند که ماهواره‌های مرده باید ظرف 25 سال از مدار خارج شوند. FCC می خواهد قانون پنج ساله ای را تصویب کند که اپراتورهای ماهواره ای داخلی و شرکت هایی را که می خواهند به بازار ایالات متحده دسترسی داشته باشند ملزم می کند تا در اسرع وقت ماهواره های غیر کارآمد خود را از بین ببرند. FCC در پیشنهاد خود می‌گوید: «ما معتقدیم دیگر نمی‌توان ماهواره‌ها را در LEO [مدار پایین زمین] رها کرد تا طی چند دهه از مدار خارج شوند».

ماهواره هایی که از قبل در فضا هستند از دستورالعمل های FCC مستثنی خواهند بود. کمیسیون همچنین پیشنهاد می کند که یک دوره دو ساله پدربزرگ وجود داشته باشد که از 29 سپتامبر، روزی که قصد دارد در مورد مقررات رای گیری کند، آغاز می شود. این نقشه به سازمان‌هایی که قبلاً مجوز پرتاب ماهواره‌های آینده را دریافت کرده‌اند، می‌دهد تا برنامه‌ای برای دفع فضاپیمای خود تهیه کنند. FCC همچنین اعلام کرد که پس از ابراز نگرانی ناسا مبنی بر اینکه محدودیت پنج ساله بر ماموریت‌های CubeSat تأثیر می‌گذارد، معافیت‌ها را مورد به مورد اعطا خواهد کرد.

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که انتظار می رود تعداد ماهواره ها در مدار پایین زمین در چند سال آینده به طور چشمگیری افزایش یابد. با مشارکت شرکت هایی مانند اسپیس ایکس، آمازون و وان وب، تا سال 2025 ممکن است 18000 ماهواره جدید بر فراز این سیاره شناور شوند. این ماهواره ها نه تنها رصد آسمان شب را چالش برانگیزتر می کنند، بلکه احتمال سقوط احتمالی نیز افزایش می یابد. هم.

اشتراک گذاری