امروز:9 فروردین 1403

جیم رایان از سونی می‌گوید وعده مایکروسافت در Call of Duty در بسیاری از سطوح ناکافی بود.

جیم رایان، مدیرعامل سونی پلی استیشن فاش کرده است که مایکروسافت پیشنهاد داده است که Call of Duty را به مدت سه سال پس از قرارداد فعلی اکتیویژن در پلی استیشن در دسترس نگه دارد. رایان به GamesIndustry.biz گفت: «پس از تقریباً 20 سال بازی Call of Duty در پلی‌استیشن، پیشنهاد آن‌ها در بسیاری از سطوح ناکافی بود و تأثیر آن بر بازیکنان ما را در نظر نگرفت.

هفته گذشته، مقام رقابت بریتانیا اعلام کرد که نگران است خرید 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد با حذف آنها از بازی های محبوبی مانند Call of Duty و World of Warcraft، به رقبا آسیب برساند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، اساساً اینگونه پاسخ داد که این شرکت با سونی قراردادی بسته است تا Call of Duty را برای «چند سال دیگر» در پلی‌استیشن حفظ کند، در این پیشنهاد «خیلی فراتر از قراردادهای معمول صنعت بازی است».

با این حال، سونی ظاهرا نگران این ترتیب است. رایان گفت: «من قصد نداشتم در مورد آنچه که می‌دانم یک بحث تجاری خصوصی است نظر بدهم، اما احساس می‌کنم باید رکورد را درست کنم، زیرا فیل اسپنسر این موضوع را در انجمن عمومی آورده است. “مایکروسافت تنها پیشنهاد کرده است که Call of Duty به مدت سه سال پس از پایان قرارداد فعلی بین اکتیویژن و سونی در پلی استیشن باقی بماند. ما می خواهیم تضمین کنیم که گیمرهای پلی استیشن همچنان بالاترین کیفیت Call of Duty را داشته باشند و پیشنهاد مایکروسافت این اصل را تضعیف می کند.”

گزارش شده است که قرارداد فعلی اکتیویژن با سونی شامل سه نسخه بعدی Call of Duty، از جمله Modern Warfare II است که قرار است در 28 اکتبر عرضه شود. ماه گذشته، مایکروسافت استدلال جالبی در مورد نگرانی های انحصاری در مورد خرید اکتیویژن ارائه کرد و گفت که شرکتی که می خواهد 68.7 میلیارد دلار برای خرید آن بپردازد، هیچ بازی “ضروری” تولید نمی کند. در همین حال، سونی Call of Duty را یک بازی سه‌گانه «ضروری» نامید که «رقیب ندارد». همانطور که دانیل احمد تحلیلگر اشاره کرد، سونی بزرگترین مشتری اکتیویژن بلیزارد در سال 2020 بود، در حالی که مایکروسافت چهارمین مشتری بزرگ پس از گوگل و اپل بود.