امروز:1 اردیبهشت 1403

پاسخ تیم کوک به بهبود سازگاری پیامک اندروید: «برای مادرت آیفون بخر»

به گزارش The Verge، در کنفرانس کد 2022، تیم کوک به سوال یک روزنامه نگار در مورد پیام های متنی RCS با پیشنهاد خرید آیفون پاسخ داد. وی در پاسخ به این سوال که اپل چگونه می تواند ارتباط بین کاربران آیفون و اندروید را بهبود بخشد، گفت: “من نمی شنوم که کاربران ما بخواهند انرژی زیادی برای این کار صرف کنیم.” وقتی روزنامه‌نگار پاسخ داد که نمی‌تواند ویدیوهای خاصی را برای مادر اندرویدی‌اش بفرستد، کوک به شوخی گفت: برای مادرت یک آیفون بخر.

این امر مسلماً به بحث در مورد فرمت رایج پیام‌رسانی تلفن هوشمند سوخت می‌افزاید. گوگل مدت‌هاست که RCS (سرویس ارتباطات غنی) را به عنوان راهی برای امکان همکاری بهتر بین کاربران iOS و اندروید تبلیغ کرده است، حتی اپل را در ماه گذشته شرمنده کرده است. انجام این کار می تواند به از بین بردن “حباب سبز” ترسناکی که کاربران آیفون هنگام دریافت پیامک از تلفن اندرویدی مشاهده می کنند، کمک کند.

اپل در نظر داشت iMessage را به کاربران اندروید ارائه دهد اما همانطور که اسناد داخلی در طول آزمایش Epic فاش شد، به سرعت این ایده را متوقف کرد. فیل شیلر، مدیر بازاریابی سابق، گفته معروفی دارد که انتقال iMessage به اندروید “بیشتر از اینکه به ما کمک کند به ما آسیب می رساند” و یکی دیگر از مدیران سابق اپل در ایمیلی گفت که “iMessage به معنای قفل کردن جدی است.”

کوک گفت که اپل در حال حاضر به RCS نمی پردازد و به نظر می رسد که این ایده را کاملاً رد نمی کند. در هر صورت، مسئله حباب سبز عمدتاً ایالات متحده محور است، زیرا کاربران در کشورهای دیگر تمایل به استفاده از برنامه‌های غیر پیام کوتاه مانند تلگرام، واتس‌اپ و سیگنال دارند.

اشتراک گذاری