امروز:16 اردیبهشت 1403

وکلای توییتر می گویند که ایلان ماسک به دلیل «جنگ جهانی 3» و نه ربات ها می خواست از این معامله خارج شود.

شکایت افشاگر رئیس سابق امنیت توییتر در حال حاضر نبرد حقوقی این شرکت با ایلان ماسک را پیچیده کرده است. وکلای مدافع ماسک و توییتر روز سه‌شنبه در دادگاه ملاقات کردند تا مشخص شود که آیا ادعاهای پیتر «ماج» زاتکو می‌تواند به پرونده حقوقی ایلان ماسک اضافه شود تا از تعهد 44 میلیارد دلاری او برای خرید توییتر خلاص شود.

قابل ذکر است، این جلسه یکی از اولین بارهایی بود که هر نماینده توییتر به طور علنی به شکایت زاتکو پرداخت. در دو هفته پس از انتشار عمومی زاتکو، توییتر تا حد زیادی در مورد اصل ادعاها سکوت کرده است.

در طول جلسه، وکلای توییتر زاتکو را به عنوان یک کارمند ناراضی معرفی کردند و گفتند که او “تبر بزرگی برای خرد کردن” با شرکت دارد و “مسئول اسپم در توییتر نیست.” آنها او را متهم کردند که “شکایت افشاگر خود را ساختار داده است تا آن را به توافقنامه ادغام گره بزند.” (وکلای زاتکو قبلاً گفته بودند که او به منظور «به نفع ماسک» علنی نمی‌شود.) مشخصاً، وکلای توییتر به این ادعا که اقدامات امنیتی ضعیف شرکت ممکن است به امنیت ملی لطمه زده باشد یا اینکه مدیر عامل شرکت پاراگ آگراوال به زاتکو گفته به زاتکو دروغ بگوید پاسخ نداده‌اند. هیئت مدیره شرکت

وکلای توییتر پیشنهاد کردند که ماسک قبل از اینکه شکایت زاتکو علنی شود به دنبال دلایلی برای از بین بردن این معامله بود. در یک نقطه، وکیل توییتر از پیامکی که ماسک برای بانکدارش در مورگان استنلی ارسال کرده بود، نقل کرد:

وکیل توییتر به نقل از ماسک با صدای بلند خواند: «بیایید فقط چند روز سرعت خود را کاهش دهیم… اگر وارد جنگ جهانی سوم شویم، خرید توییتر منطقی نخواهد بود. به همین دلیل است که آقای ماسک نمی‌خواهد توییتر را بخرد، این مطالب درباره ربات‌ها، mDAU [کاربران فعال روزانه قابل کسب درآمد] و زاتکو همه بهانه است.

از طرف دیگر، وکلای ماسک، اعتبار زاتکو را به عنوان یک مدیر اجرایی “تزیین شده” که زمانی به عنوان یک مقام دولتی ایالات متحده پیشنهاد شده بود، تبلیغ کردند. آنها گفتند ماسک “هیچ ارتباطی با” شکایت افشاگر زاتکو ندارد و توییتر عمدا اطلاعات مخرب را پنهان کرده است. مشخص نیست که آیا برای تحت تأثیر قرار دادن قاضی پرونده کافی است یا خیر. در یک مبادله، قاضی به طور واضح به تصمیم ماسک مبنی بر چشم پوشی از دقت لازم قبل از موافقت با خرید اشاره کرد.

وکیل ماسک با اشاره به شکایت افشاگر زاتکو گفت: «چرا ما این را با دقت کشف نکردیم. “آنها آن را پنهان کردند، به همین دلیل است.” قاضی پاسخ داد: «ما هرگز نمی دانیم، درست است. “چون سخت کوشی اتفاق نیفتاد.”

وکلای ماسک که بر تعویق دادگاه اکتبر تاکید می‌کردند، جلسه بیش از سه ساعته دادگاه را با این استدلال که “این ما نیستیم که باعث این هرج و مرج یا این تاخیر شده‌ایم” خاتمه دادند.

او با اشاره به توییت 16 ماه مه ماسک به آگراوال گفت: «هیچ کس در توییتر تمام جلسات امروز را بر سر ایموجی مدفوع دو ماه پیش انجام نمی دهد. دلیل اینکه آنها امروز در توییتر جلسات همه جانبه برگزار می کنند این است که یکی از مدیران ارشد رسمی گفت که این شرکت مرتکب کلاهبرداری شده است. این تقصیر ماست؟ این هرج و مرج ماست؟ این هرج و مرج آنهاست.»

اشتراک گذاری