امروز:18 اردیبهشت 1403

مسیرهای سازگار با محیط زیست Google Maps به 40 کشور اروپایی می آیند

اکتبر گذشته، گوگل مسیرهای رانندگی جدید و سازگار با محیط زیست را به Maps اضافه کرد. در ایالات متحده، می‌توانید مسیری را انتخاب کنید که مواردی مانند ازدحام را در نظر بگیرد و مسیرهایی را که برای مصرف سوخت شما مناسب است، پیدا کند. به عنوان بخشی از تعداد معدودی از اعلامیه های Maps امروز، گوگل می گوید که این ویژگی در «تقریباً 40» کشور اروپایی در دسترس خواهد بود، اگرچه ما لیستی از همه جاهایی که در دسترس خواهد بود دریافت نکردیم. گوگل قبلا این ویژگی را به نقشه های کانادا و آلمان اضافه کرده بود.

درست مانند ایالات متحده، این مسیرها اغلب سریعترین نیستند، بنابراین باید بین سرعت اولویت نهایی خود انتخاب کنید. هر دو مسیر را به شما نشان می‌دهد و زمانی که اختلاف زمان کم باشد، به‌طور پیش‌فرض گزینه سازگارتر با محیط زیست را انتخاب می‌کند. اما اگر می‌خواهید همیشه سریع‌ترین مسیر را به‌طور پیش‌فرض تنظیم کنید، می‌توانید این کار را در تنظیمات Google Maps انجام دهید.

صرف نظر از اینکه از این ویژگی در ایالات متحده، کانادا یا اروپا استفاده می‌کنید، Google همچنین تنظیمات برگزیده جدیدی را در نظر گرفته است که به شما امکان می‌دهد به برنامه بگویید چه ساعتی از وسیله نقلیه رانندگی می‌کنید. شما می توانید مشخص کنید که خودروی شما با گاز (یا گازوئیل) کار می کند، خودروی هیبریدی یا تمام الکتریکی است. این روی مسیرهای خاص تأثیر می گذارد، اگرچه هنوز نمی توانیم بگوییم که چقدر متفاوت خواهند بود. همانطور که اغلب در مورد به‌روزرسانی‌های گوگل اتفاق می‌افتد، این شرکت می‌گوید این ویژگی جدید در هفته‌های آینده عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری