امروز:8 اردیبهشت 1403

معمار اصلی پلی استیشن ماسایاسو ایتو پس از 36 سال سونی را ترک می کند

سونی در حال از دست دادن یکی از معماران اصلی کنسول های پلی استیشن خود است. این شرکت به بلومبرگ نیوز تایید کرده است که ماسایاسو ایتو، که رهبری توسعه پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را بر عهده داشت، در تاریخ 1 اکتبر سونی را ترک می کند. ایتو به مدت 36 سال در سونی بوده است و در سال 1986 به این شرکت پیوست و در همان سال های اول با توسعه تجهیزات صوتی داخل خودرو شروع کرد.

او در سال 2000 به بخش کنسول منتقل شد و از آن زمان تاکنون در توسعه دستگاه های پلی استیشن سونی، از جمله PS Portable و PS4 Pro نقش داشته است. او در نهایت معاون اجرایی مهندسی سخت افزار و عملیات و مدیر نماینده سونی اینتراکتیو اینترتینمنت شد. در حالی که سونی در اطلاعیه خود توضیحی درباره دلیل خروج ایتو نداد، اما به بلومبرگ گفت که این مدیر 60 ساله در حال بازنشستگی است.

در طول چند دهه گذشته، او نماینده سونی در مصاحبه ها و سایر حضورهای عمومی در مورد پلی استیشن بود. او در سال 2013 با Engadget در مورد دوربین PlayStation Eye برای PS4 صحبت کرد و در همان سال به ما گفت که این شرکت تلویزیون Vita را در خارج از ژاپن منتشر می کند. او همچنین کسی بود که در سال 2015 در نمایشگاه بازی توکیو اعلام کرد که پروژه Morpheus به عنوان PlayStation VR شناخته می شود.

دو سال پیش، ایتو در وبلاگ پلی‌استیشن نسخه‌ای از PS5 را منتشر کرد. او گفت سونی باید یک “جهش نسلی از نظر عملکرد” ​​برای نسل بعدی کنسول خود انجام دهد و باید اطمینان حاصل کند که همه عناصر دستگاه با هم کار می کنند. برای مثال باید راه‌هایی برای کاهش سطح نویز کنسول و افزایش ظرفیت خنک‌کننده آن پیدا می‌کرد تا بتواند از گرم شدن بیش از حد قطعات آن جلوگیری کند. او نوشت: «در این ویدیوی خراب کردن کنسول PS5، می‌توانید ببینید که چگونه ما فناوری خود را با دقت در این کنسول ادغام کرده‌ایم.

اشتراک گذاری