امروز:10 اردیبهشت 1403

ثبت نام لاتاری در ترکیه

لاتاری گرین کارت آمریکا، ساده‌ترین روش برای دریافت اقامت دائم کشور آمریکا است که کشور ایالات متحده به صورت سالیانه برای حفظ تنوع نژادی خود برگزار می‌کند. از آنجایی که نام کشور ایران و همچنین کشور ترکیه، جزو کشور‌های مجاز برای ثبت نام لاتاری قرار گرفته است، در نتیجه افرادی که در این کشور‌ها متولد شده باشند می‌توانند در لاتاری گرین کارت آمریکا ثبت نام کنند و شانس خود را برای دریافت ویزای آمریکا و اقامت در این کشور امتحان کنند.

اما سوالی که ممکن است پیش بیاید، آن است که ایرانیانی که در کشور ترکیه ساکن هستند، آیا می‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند؟ برای ثبت نام لاتاری در ترکیه به کجا می‌توانند مراجعه کنند؟ برای یافتن پاسخ این سوال همراه ما باشید.

شرایط و مدارک لازم ثبت نام لاتاری در ترکیه

اینکه فرد ساکن کشور ترکیه باشد یا هر کشور دیگری، هیچ مشکلی برای ثبت نام لاتاری ایجاد نخواهد کرد. زیرا ثبت نام لاتاری بر اساس کشور محل تولد صورت می‌گیرد و کشوری که فرد در آن متولد شده باشد باید جزو کشور‌های مجاز در ثبت نام لاتاری باشد.

با این حال، هم کشور ایران و هم کشور ترکیه جزو کشور‌های مجاز برای ثبت نام لاتاری به حساب می‌آیند. اما باید توجه داشت که متولدین کشور ایران حتما باید با پاسپورت ایرانی برای ثبت نام لاتاری اقدام کنند. همچنین داشتن حداقل مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار تخصصی در 5 سال گذشته، از الزامات ثبت نام لاتاری به حساب می‌آید.

در این صورت، اگر فرد پاسپورت ایرانی نداشته باشد و یا تاریخ آن منقضی شده باشد، باید برای تمدید یا دریافت پاسپورت جدید ایرانی از طریق کنسولگری یا سفارت ایران در کشور ترکیه اقدام کند تا بتواند در لاتاری ثبت نام کند. در این صورت ثبت نام فرد، تحت عنوان کشور ایران صورت خواهد گرفت و از آنجایی که کشور ایران سهمیه‌ای بسیار بالا دارد، از شانس زیادی برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا برخوردار خواهد بود.

ثبت نام متاهلی لاتاری در ترکیه

از آنجایی که ممکن است فرد متقاضی متاهل باشد و بخواهد در لاتاری ثبت نام کند، باید تحت شرایطی که در زیر به آن اشاره می‌شود، فرآیند ثبت نام لاتاری طی شود. در ابتدا باید توجه داشت که افراد متاهل از دو شانس برای ثبت نام لاتاری برخوردار خواهند بود. زیرا یک بار ثبت نام از سمت آقا صورت خواهد گرفت و یک بار روند ثبت نام از سمت خانم طی خواهد شد.

در این صورت اگر هر دو زوج، ایرانی باشند، باید با داشتن پاسپورت ایرانی و درج اطلاعات آن، اقدام به ثبت نام لاتاری کنند. اما در صورتی که یکی از زوجین ایرانی باشد و دیگری متولد کشور ترکیه باشد، اطلاعات شخصی که متولد ایران است، با پاسپورت ایرانی ثبت خواهد شد، اما ثبت نام همسر او که متولد کشور ترکیه است، باید با پاسپورت کشور ترکیه صورت بگیرد.

نکته قابل توجه آن است که در صورتی که فرد متولد کشور ایران، برنده لاتاری شود، از آنجایی که همسر وی نیز زیر مجموعه او ثبت نام می‌شود، مشمول دریافت گرین کارت خواهد بود. این قضیه برای همسر فرد متقاضی نیز صدق خواهد کرد و در صورتی که فرد متولد کشور ترکیه برنده لاتاری شود، همسر او که متولد کشور ایران بوده است، نیز مشمول دریافت گرین کارت آمریکا خواهد شد.

نکته دیگر آن که، اگر زوجین، صاحب فرزند باشند و فرزند آنها، کمتر از 21 سال سن داشته باشد، می‌تواند به صورت زیر مجموعه والدین ثبت نام کند و نیازی به داشتن پاسپورت برای ثبت نام لاتاری نخواهد داشت. در صورتی که فرزند بین 18 و 21 سال سن داشته باشد، می‌تواند علاوه بر آنکه به صورت زیر مجموعه والدین ثبت نام می‌شود، یک شانس مجزا نیز داشته باشد که در این صورت باید پاسپورت کشور محل تولد خود را داشته باشد. فرزندان بالای 21 سال نیز نمی‌توانند به صورت زیر مجموعه والدین ثبت نام کنند و باید به صورت مستقل اقدام به ثبت نام نمایند.

برای ثبت نام لاتاری در ترکیه به کجا مراجعه کنیم؟

در صورتی که مقیم کشور ترکیه هستید، می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق مجموعه‌های معتبر اقدام به ثبت نام لاتاری کنید. در این صورت اطلاعات شما باید به صورت کامل و به زبان فارسی ذکر شود تا در حین ترجمه، مشکلی ایجاد نشود.

همچنین در صورتی که مایل هستید به صورت حضوری برای ثبت نام لاتاری در ترکیه اقدام کنید، می‌توانید به مجموعه‌هایی که در کشور ترکیه واقع هستند مراجعه کنید. این مجموعه‌ها، دارای شعبات مختلف در کشور ایران و ترکیه هستند و از آنجایی که کارشناسان این مجموعه‌ها، ایرانی هستند می‌توان به راحتی به آنجا مراجعه کرد و مشاوره لازم را قبل از ثبت نام لاتاری دریافت کرد.

منبعکارت سبز