امروز:10 فروردین 1403

Cloudflare پس از تشدید “تهدیدات هدفمند”، انجمن مزارع کیوی را مسدود کرد.

DNS و ارائه‌دهنده امنیت اینترنتی Cloudflare، مزارع Kiwi را مسدود کرده است، انجمن بدنامی که به‌خاطر کمپین‌های آزار و اذیت آنلاین و دنیای واقعی‌اش شناخته می‌شود. مدیرعامل متیو پرینس تصمیم شرکت را روز شنبه پس از اینکه در ابتدا در برابر تماس‌ها برای توقف حفاظت از وب‌سایت مقاومت کرد، اعلام کرد.

پرینس به واشنگتن پست گفت: «از آنجایی که مزارع کیوی بیشتر احساس خطر کرده است، آنها با تهدید بیشتر واکنش نشان دادند. ما فکر می‌کنیم خطری قریب‌الوقوع وجود دارد و سرعتی که مجری قانون می‌تواند به آن تهدیدها پاسخ دهد، فکر نمی‌کنیم آنقدر سریع باشد که بتوانیم آن را ادامه دهیم.» در وبلاگ این شرکت، پرینس گفت که Cloudflare شاهد افزایش تهدیدات هدفمند بوده است «بر خلاف آنچه قبلاً از مزارع کیوی یا هر مشتری دیگری قبلاً دیده بودیم».

مزارع کیوی در سال 2013 توسط جاشوا مون، مدیر سابق 8chan تاسیس شد. در دهه‌ای که از آنلاین شدن آن می‌گذرد، حداقل سه مورد خودکشی با کمپین‌های آزار و اذیتی مرتبط بوده است که در این انجمن ایجاد شده است. در هفته های اخیر، مزارع کیوی شهرت گسترده ای در هر دو طرف طیف سیاسی ایالات متحده به دست آورده است. کلارا سورنتی، پخش کننده ترنس توییچ، پس از اینکه او هدف حملات متعدد swatting قرار گرفت که در وب سایت ایجاد شد، کمپینی را برای تعطیل کردن مزارع کیوی آغاز کرد. او از هشتگ DropKiwifarms برای ترغیب Cloudflare و سایر ارائه دهندگان زیرساخت اینترنتی حیاتی استفاده کرد تا خدمات رسانی به وب سایت را متوقف کنند.

سورنتی روز شنبه، لحظاتی پس از ورود پلیس به خانه او در پی تلاش دیگری برای جابجایی، به روزنامه پست گفت: «مردم بی‌شماری به خاطر این وب‌سایت رنج می‌برند. مزارع کیوی درباره آزادی بیان نیست، درباره سخنان نفرت انگیز است. اکثر محتوای سایت موضوعاتی است که برای آزار و اذیت هدفمند علیه اهداف سیاسی استفاده می شود.

به طور جداگانه، مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا، پس از اینکه کاربری که مدعی وابستگی به مزارع کیوی بود، پلیس را به خانه اش فرستاد، خواستار تعطیلی انجمن شد. گرین در طی مصاحبه ای به نیوزمکس گفت: «این وب سایت باید حذف شود. هیچ تجارت یا هیچ نوع خدماتی نباید وجود داشته باشد که بتوانید دشمن خود را هدف قرار دهید.»

در اوایل هفته، به نظر می رسید که Cloudflare علیه مزارع کیوی اقدامی نخواهد کرد. این شرکت روز چهارشنبه یک پست وبلاگی منتشر کرد که در آن جزئیات سیاست های خود را در مورد محتوای توهین آمیز توضیح داد. پرینس و یکی دیگر از مدیران بدون اشاره مستقیم به این انجمن، استدلال کردند که عدم ارائه خدمات امنیتی از وب‌سایت‌هایی که شرکت و عموم مردم آن را مذموم می‌دانند، در نهایت به صداهای مظلوم و به حاشیه رانده شده آسیب می‌رساند.

روز شنبه، پرینس تصمیم Cloudflare برای مسدود کردن مزارع کیوی را “خطرناکی که ما با آن راحت نیستیم” توصیف کرد. او به The Post گفت که ترجیح می داد در پاسخ به حکم دادگاه اقدامی انجام دهد، اما اضافه کرد که این تماس آسان تر از زمانی بود که Cloudflare تصمیم گرفت Daily Stormer و 8chan را کنار بگذارد. تا زمان نگارش این داستان، مزارع کیوی پس از انتقال به DDoS-guard و دامنه روسی هنوز آنلاین است.

اشتراک گذاری