امروز:6 اردیبهشت 1403

ناسا پرتاب آرتمیس 1 را دوباره به تاخیر انداخت

به دنبال یک تلاش ناموفق در اوایل این هفته، ناسا بار دیگر شروع ماموریت آرتمیس 1 خود را برای سفر به ماه به تعویق انداخت. پس از اینکه کارکنان مرکز فضایی کندی نتوانستند نشت مداوم نقطه اتصال هیدروژن مایع را در نسل بعدی موشک فوق سنگین سیستم پرتاب فضایی آژانس را برطرف کنند، آژانس مجبور شد پرتاب روز شنبه را پاک کند.

ناسا نشت را در ساعت 7:23 صبح به وقت شرقی شناسایی کرد و سعی کرد مشکل را به چند روش مختلف عیب یابی کند، اما پس از سه تلاش ناموفق، خدمه زمینی توصیه کردند که برای تلاش برای پرتاب روز شنبه “نشوید”. تلاش روز دوشنبه پس از اینکه یکی از چهار هواپیمای SLS نتوانست به دمای مناسب برای فرستادن Artemis 1 به فضا برسد، کوتاه شد.

این محتوا به دلیل ترجیحات حریم خصوصی شما در دسترس نیست. تنظیمات خود را در اینجا به روز کنید، سپس صفحه را دوباره بارگیری کنید تا آن را ببینید.

ناسا در توییتر نوشت: “ماموریت Artemis I به ماه به تعویق افتاد. تیم ها تلاش کردند مشکل مربوط به نشت سخت افزار انتقال سوخت به موشک را برطرف کنند، اما ناموفق بودند.”

به شرطی که ناسا بتواند نشت را در سکوی پرتاب 39B برطرف کند، آژانس آخرین پنجره ای دارد که می تواند قبل از اجتناب ناپذیر شدن یک تاخیر بزرگ، پرتاب کند. اگر تا 5 سپتامبر نتواند پرواز کند، ناسا باید SLS را به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی برگرداند تا سیستم خاتمه پرواز موشک را آزمایش کند. در آن زمان، اولین آرتمیس 1 که می‌توانست راه‌اندازی شود در 19 سپتامبر خواهد بود، اما پرتاب در اکتبر محتمل‌تر خواهد بود.

اشتراک گذاری