امروز:6 اردیبهشت 1403

FTC در حال بررسی معامله آمازون برای خرید One Medical است

خرید iRobot و One Medical توسط آمازون ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد. به گزارش پولیتیکو و وال استریت ژورنال، کمیسیون تجارت فدرال در حال بررسی هر دو خرید است. این معاملات که ظرف یک ماه از یکدیگر اعلام شده اند، به ترتیب 1.7 میلیارد دلار و 3.9 میلیارد دلار ارزش دارند و پتانسیل تغییر شکل دو بازار را به طور همزمان دارند.

یکی از شرکت های مادر پزشکی 1Life Healthcare فاش کرد که FTC در حال بررسی ادغام پیشنهادی خود با آمازون در روز جمعه است. در همان روز، پولیتیکو گفت که کمیسیون همچنین بررسی معامله آمازون برای خرید iRobot را آغاز کرده است. با توجه به این رسانه، احتمالاً با توجه به سؤالات مفصلی که FTC برای این دو شرکت ارسال کرده است، تحقیقات رسمی صورت خواهد گرفت. آمازون و آی ربات ظاهراً در حال آماده شدن برای یک «تحقیق بالقوه طولانی [و] دشوار» هستند. یکی از منابع پولیتیکو به این رسانه گفت که این بررسی “گسترده” است و به دنبال این است که تعیین کند آیا این معامله به آمازون مزیت ناعادلانه ای در دستگاه های متصل و بازارهای خرده فروشی می دهد یا خیر.

حداقل، FTC می تواند به راحتی آمازون را از نهایی کردن معاملات تا یک سال به تاخیر بیندازد. برای آمازون، بدترین سناریو شامل شکایت از کمیسیون خواهد بود. در ابتدای سال، انویدیا خرید 40 میلیارد دلاری ARM را پس از شکایت FTC برای جلوگیری از خرید به دلیل نگرانی هایی که باعث سرکوب رقابت در بازارهای مختلف شد، کنار گذاشت. هرچه در آینده پیش بیاید، آمازون راه آسانی در پیش نخواهد داشت. لینا خان رئیس FTC یکی از منتقدان مشهور شرکت است. او در پشت مقاله ای با عنوان «پارادوکس ضد تراست آمازون» در محافل حقوقی به شهرت رسید.

اشتراک گذاری