امروز:8 اردیبهشت 1403

Anonymous مسئولیت ترافیک مسکو مرتبط با سوء استفاده از اپلیکیشن را بر عهده گرفت

صبح روز پنجشنبه، منطقه شلوغ فیلی مسکو به محل ترافیکی تبدیل شد که شبیه هیچ‌یک از قبل‌ها نبود. مادربرد (از طریق The Verge) گزارش می دهد که هکرها از برنامه حمل و نقل تاکسی Yandex روسیه برای سفارش ده ها راننده به پوشش در Kutuzovsky Prospekt، یکی از معابر اصلی شهر استفاده کردند. این اقدام باعث شد تا ترافیک در بخشی از خیابان شلوغ برای حدود 40 دقیقه متوقف شود، در حالی که Yandex برای رسیدگی به وضعیت کار می کرد.

یکی از سخنگویان یاندکس به مادربرد گفت: “در صبح روز اول سپتامبر، تاکسی یاندکس با تلاش مهاجمان برای ایجاد اختلال در سرویس مواجه شد – چندین ده راننده سفارشات انبوه را به منطقه فیلی مسکو دریافت کردند.” یاندکس در بیانیه جداگانه‌ای که با خبرگزاری دولتی TASS روسیه به اشتراک گذاشته شد، گفت که الگوریتم مسیریابی خود را پس از حمله مجدداً کار کرده است تا از وقوع حوادث مشابه در آینده جلوگیری کند. این رویداد یکی از اولین نمونه های شناخته شده هکرها است که از یک برنامه سواری برای ایجاد ترافیک استفاده می کنند.

چندین اکانت توییتر مدعی وابستگی به انانیموس می گویند که گروه هکتیویست پشت این حادثه است. روز جمعه، یکی از حساب‌های Anonymous گفت که این گروه با ارتش فناوری اطلاعات اوکراین، یک سازمان داوطلبانه که در آغاز جنگ تشکیل شده بود، برای انجام این حمله همکاری کرد.

Anonymous قبلاً مسئولیت حمله سایبری را بر عهده گرفته بود که چندین وب سایت دولتی روسیه از جمله وب سایت های متعلق به کرملین و وزارت دفاع را از بین برد. این گروه در آن زمان گفت: «در مواجهه با این سلسله حملاتی که اوکراین از سوی ولادیمیر پوتین دیکتاتور روسیه متحمل شده است، ما نمی‌توانیم از مردم اوکراین حمایت نکنیم».

اشتراک گذاری