امروز:9 اردیبهشت 1403

آیفون با پیشی گرفتن از اندروید، اکثریت بازار گوشی های هوشمند آمریکا را به خود اختصاص داد

برای اولین بار، تعداد آیفون های مورد استفاده در ایالات متحده از هر نوع گوشی هوشمند دیگری بیشتر است. فایننشال تایمز با استناد به داده های شرکت تحلیلی Counterpoint Research گزارش می دهد که آیفون در ماه ژوئن از کل اکوسیستم اندروید پیشی گرفت و 50 درصد از سهم بازار ایالات متحده را به خود اختصاص داد. با انجام این کار، اپل به بالاترین سهم خود در بازار گوشی های هوشمند آمریکا دست یافت. اپل در پشت «پایه نصب شده فعال» آیفون به این موفقیت دست یافت، معیاری که تمام افرادی را که پس از خرید دستگاه iOS استفاده می‌کنند، در نظر می‌گیرد.

در روزهای اولیه آیفون، iOS (که در آن زمان با نام سیستم عامل آیفون شناخته می شد) هرگز نزدیک به 50 درصد از سهم بازار را نداشت. در آن زمان شرکت هایی مانند بلک بری، نوکیا و موتورولا بر فضای گوشی های هوشمند تسلط داشتند. تا سال 2010، دو سال پس از شروع، اندروید از iOS پیشی گرفت و پایه نصب بزرگ‌تری را به خود اختصاص داد. بر اساس گزارش Statcounter، از آن زمان تاکنون، سیستم عامل موبایل گوگل نیروی غالب در بازار جهانی گوشی های هوشمند بوده است و تا سال 2022 بیش از 70 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

احتمالا گوگل چیزی برای نگرانی ندارد. به هر حال، آیفون همیشه در مقایسه با سایر بازارها در ایالات متحده حضوری بزرگ داشته است. با این حال، این شرکت به احتمال زیاد وضعیت را از نزدیک بررسی می کند. جف فیلداک، مدیر تحقیقات کانترپوینت، به تایمز گفت: «این یک نقطه عطف بزرگ است که می‌توانیم شاهد تکرار آن در سایر کشورهای ثروتمند در سراسر جهان باشیم. تا آن زمان، اپل در سه ماهه دوم سال 2022 بر بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم تسلط داشت و آیفون 57 درصد از کل فروش این بخش را به خود اختصاص داد و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت نشان نداد.

اشتراک گذاری