امروز:8 اردیبهشت 1403

وزیر دیجیتال ژاپن به جنگ با فلاپی دیسک و دستگاه های فکس می رود

ژاپن در زمینه فناوری های پیشرفته از سطح بالایی از پذیرش برخوردار است و در زمینه های مختلف مانند روباتیک پیشرو در جهان است. با این حال، در برابر برخی جنبه‌های مدرن‌سازی نیز مقاوم است و تمایل دارد به راه‌حل‌های قدیمی پایبند باشد – برای مثال، دستگاه‌های فکس هنوز به طور گسترده استفاده می‌شوند. و ظاهرا فلاپی دیسک ها هم همینطور هستند. تارو کونو، وزیر تازه منصوب شده امور دیجیتال این کشور، در توئیتی اعلام کرده است که «جنگ علیه فلاپی دیسک‌ها» اعلام می‌کند.

ظاهراً هنوز حدود 1900 رویه دولتی در ژاپن وجود دارد که برای ارسال فرم ها و درخواست ها نیاز به استفاده از دیسک ها، از جمله فلاپی دیسک، سی دی و MiniDisc دارد. “این روزها فلاپی دیسک را از کجا می توان خرید؟” او در یک کنفرانس خبری پرسید. در واقع، نسل جوان ممکن است دیگر ندانند که هیچ یک از آنها چه شکلی هستند. کونو گفت که آژانس او ​​روی اصلاح مقرراتی کار خواهد کرد که نیاز به استفاده از آنها دارد، بنابراین مردم می توانند فرم ها و درخواست های خود را به صورت آنلاین ارسال کنند.

دولت ایالات متحده در سال 2019 نیز از فلاپی دیسک استفاده می کرد و قرار بود دستور پرتاب هسته ای را از رئیس جمهور دریافت کند. تا آن سال بود که دولت به یک “راه حل ذخیره سازی دیجیتال حالت جامد بسیار ایمن” روی آورد.

کونو نیز قصد ندارد با فلاپی دیسک ها متوقف شود و برنامه های خود را برای حذف تدریجی استفاده از فناوری های قدیمی تر اعلام کرده است. او گفت: “من به دنبال خلاص شدن از شر دستگاه فکس هستم و هنوز هم قصد دارم این کار را انجام دهم.” وزیر نباید نگران پایان دادن به خدمات پیجر باشد، حداقل: آخرین ارائه دهنده پیجر در کشور تنها سه سال پیش در سپتامبر 2019 فروشگاه خود را تعطیل کرد.

اشتراک گذاری