امروز:9 اردیبهشت 1403

برنامه رسانه های اجتماعی بحث برانگیز Parler به فروشگاه Google Play بازگشته است

Parler، اپلیکیشنی که عمدتاً با حامیان دونالد ترامپ، محافظه کاران و راست افراطی افراطی مرتبط است، بار دیگر از طریق فروشگاه Google Play برای دانلود در دسترس است. پارلر که خود را به عنوان «شبکه آزادی بیان» معرفی می کرد، در ژانویه [2021] پس از شورش کنگره ایالات متحده ممنوع و از فروشگاه برنامه اندروید حذف شد. سخنگوی گوگل در آن زمان گفت که این حذف به دلیل فقدان “خط مشی های اعتدال و اجرای برنامه است که محتوای فاحش مانند پست هایی که خشونت را تحریک می کند حذف می کند.”

یکی از سخنگویان گوگل گفت: “همانطور که مدتهاست بیان کرده ایم، برنامه ها می توانند در Google Play ظاهر شوند، مشروط بر اینکه با خط مشی های توسعه دهندگان Play مطابقت داشته باشند. همه برنامه هایی در Google Play که دارای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هستند، ملزم به اجرای شیوه های اعتدال قوی هستند که منع می کنند. محتوای اعتراض‌آمیز، یک سیستم درون‌برنامه‌ای برای گزارش UGC قابل اعتراض ارائه دهید، در صورت لزوم علیه آن UGC اقدام کنید، و کاربران سوءاستفاده‌کننده‌ای را که شرایط استفاده و/یا خط‌مشی کاربر برنامه را نقض می‌کنند حذف یا مسدود کنید.”

Parler تغییرات قابل توجهی در برنامه خود ایجاد کرده است تا با خط‌مشی‌های Google مطابقت داشته باشد. بلومبرگ و اکسیوس گزارش داده‌اند که توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها سیاست‌هایی را برای تعدیل محتوا و حذف پست‌هایی که خشونت را تحریک می‌کنند، اجرا کرده‌اند، که آن را با الزامات Google مطابقت می‌دهد. علیرغم تعلیق و حذف آن از فروشگاه برنامه اندروید، مردم همچنان می توانند Parler را از وب سایت این شرکت دانلود کرده و به استفاده از آن ادامه دهند.

Parler پس از اصلاح ابزار تعدیل مبتنی بر هوش مصنوعی برای مخفی کردن محتوایی که به عنوان “نفرت” شناسایی می شود، در ماه می امسال به فروشگاه برنامه iOS بازگردانده شد. «Truth Social» دونالد ترامپ از فوریه در فروشگاه iOS در دسترس است، اگرچه هنوز برای اندروید عرضه نشده است. گزارش شده است که گوگل هنوز آن برنامه را به دلیل نگرانی در مورد نقض استانداردها و سیاست های ناکافی تعدیل تایید نکرده است.

اشتراک گذاری