امروز:9 اردیبهشت 1403

استاندارد بعدی USB یعنی USB4 سرعت موجود را حتی با یک کابل قدیمی دو برابر می کند

یک نسخه جدید و فوق سریع از USB 4 در افق وجود دارد و حتی برای استفاده از آن نیازی به خرید کابل جدید ندارید. گروه پروموتر USB اعلام کرد که استاندارد نسل بعدی USB نسخه 2.0 در حال انتشار است و پهنای باند کانکتورهای USB 4 موجود را دو برابر خواهد کرد، از 40 گیگابیت بر ثانیه به 80 گیگابیت بر ثانیه.

به طور شگفت انگیزی، استاندارد جدید با کابل های USB 4 قبلی نیز سازگار است. این بدان معناست که کابل‌های USB-C موجود با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه نیز با در دسترس قرار گرفتن استاندارد جدید، سرعت‌های بالاتری خواهند داشت. از بیانیه مطبوعاتی: “ویژگی های کلیدی راه حل USB4 به روز شده عبارتند از: عملکرد تا 80 گیگابیت در ثانیه، بر اساس معماری لایه فیزیکی جدید، استفاده از کابل های غیرفعال USB Type-C با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه و USB Type-C فعال 80 گیگابیت بر ثانیه که به تازگی تعریف شده است. کابل ها.”

گروه پروموتر USB جزئیاتی را در مورد چگونگی امکان این کار توضیح نداد، اما سخنگوی سازمان به The Verge گفت: «این یک الزام زمانی بود که مشخصات جدید توسعه داده شد و جزئیات نحوه انجام سیگنال دهی 80 گیگابیت بر ثانیه پس از افشای آن فاش خواهد شد. مشخصات نهایی منتشر شد.»

هنوز مشخص نیست که استاندارد جدید واقعاً چه زمانی به دست مصرف کنندگان می رسد. در بیانیه مطبوعاتی خود، USB Promoter Group گفت: “به روز رسانی به طور خاص برای توسعه دهندگان در حال حاضر هدف قرار گرفته است” بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا بقیه ما بتوانیم رایانه هایی با کانکتور فوق سریع جدید دریافت کنیم.

اشتراک گذاری