امروز:4 اردیبهشت 1403

پلیس بریتانیا متهم به آپلود گزارش های گمراه کننده Waze برای تشویق رانندگی ایمن تر است

پس از اینکه یکی از حساب‌های رسمی توییتر خود به اشتراک گذاشت که چگونه برخی از افسران از Waze برای تشویق رانندگان برای کاهش سرعت استفاده می‌کنند، نیروی پلیس ساری در بریتانیا خود را در مرکز جنجال‌ها قرار داده است. در مجموعه‌ای از توییت‌هایی که توسط گاردین مشاهده شد، واحد پلیس راه این وزارتخانه فاش کرد که از برنامه ناوبری جمع‌سپاری برای اشتراک‌گذاری اطلاعات گمراه‌کننده استفاده می‌کند.

این واحد گفت: «ما قطعاً نشانگرهای پلیس را در نقاط تصادفی گشتی خود روی Waze نمی‌اندازیم، نه – هرگز. “راهی آسان برای کاهش سرعت رانندگان در جاده های ما – با تشکر Waze.” همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، این توییت با استقبال گرمی مواجه نشد و برخی از افراد پلیس ساری را به عملیات “واحدهای فانتوم” و نقض قانون سوء استفاده از رایانه در بریتانیا متهم کردند. دیگران تا این حد پیش نرفتند، اما بسیاری اشاره کردند که Waze سیاستی در برابر ارسال مکرر گزارش‌های نادرست دارد.

اگرچه از نظر فنی نادرست نیست. ما در آن نقطه زمانی بسیار خاص آنجا هستیم،» واحد ترافیک در پاسخ به یکی از اتهامات به اشتراک گذاری اطلاعات گمراه کننده – این بار با استفاده از یک ایموجی خندان برای نقطه گذاری نقطه آن، گفت. وی افزود: “هیچ جای Waze نمی گوید که گشت باید ثابت باشد.”

Waze بلافاصله به درخواست نظر Engadget پاسخ نداد. پس از اینکه این توییت توجه رسانه ها را به خود جلب کرد، پلیس ساری بیانیه زیر را صادر کرد:

در حالی که افسران از این برنامه برای جلوگیری از رانندگی خطرناک در جاده های ما استفاده کردند، این یک تاکتیک یا سیاست تایید شده توسط پلیس ساری نیست. نوآوری و فناوری همیشه نقش مهمی در ایمن نگه داشتن جوامع ما خواهد داشت، اما، اگرچه با نیت خوب، ما می دانیم که این باعث نگرانی شده و اعتماد مردم به ما را تضعیف می کند. پوشش رسانه ای ادعا کرده است که واحدهای “فانتوم” ایجاد شده اند. این مورد نیست. تکنولوژی جایگزین حضور افسران در جاده های ما نشده است. ما در حال حاضر در حال بررسی و رسیدگی به استفاده از این تاکتیک هستیم.

در مورد اینکه چه چیزی باعث شد برخی در مورد اول از این تاکتیک استفاده کنند، حساب پلیس راه نشان داد که این تا حدی پاسخی به وجود تعداد کمتری از افسران برای اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی است. در این حساب آمده است: «ما مسئول کاهش قابل توجه بودجه های پلیسی در طول سال ها که واحدهای ترافیکی را در سراسر کشور تخریب کرده است، نیستیم. بر اساس داده های وزارت کشور بریتانیا، تا مارس 2022، 4102 افسر تمام وقت در انگلیس و ولز پلیس راه بودند. تنها هفت سال قبل، این عدد 5237 بود.

اشتراک گذاری