امروز:1 اردیبهشت 1403

نحوه تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی 

از سال 2021 تا کنون بیش از یک میلیارد گوشی آیفون فعال در سطح دنیا وجود دارد. هریک از این گوشی‌ها برای ادامه کارکرد به یک شارژر اصلی آیفون نیاز دارند. اپل برند بسیار محبوبی است و از این نظر، تولید کنندگان بسیاری، در زمینه لوازم جانبی برای این برند شارژر، هندزفری، کابلهای مبدل و غیره را تولید می‌کنند. از این رو راه‌های تشخیص شارژر اصلی آیفون می‌تواند کمک کند تا شما خرید خوبی را تجربه کنید.

شارژری که با استانداردهای لازم تولید نشده باشد قطعاً می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را برای شما به بار آورد. از این رو لازمه‌ی جلوگیری از هرگونه مشکل این است که شما بدانید چگونه شارژر اصلی آیفون را از نمونه فیک یا تقلبی تشخیص دهید.

یکی دیگر از دلایل مهمی که شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کند، این است که محصولات شرکت اپل به هیچ وجه قیمت ارزانی ندارند و از این رو بسیاری از این مساله سو استفاده کرده و لوازم جانبی تقلبی را با قیمت گزافی وارد بازار می‌کنند.

اپل جزو اولین شرکتهایی بود که طبق سیاست‌های خود، چند سال پیش تصمیم گرفت تا درون جعبه گوشی شارژر را قرار ندهد و کاربر مجبور بود تا به صورت جدا برای آیفون جدید خود، شارژر خریداری کند.اگر قصد خرید شارژر آیفون 13را دارید حتما در ادامه همراه ما باشید. 

اما جای نگرانی نیست ما در این مقاله چند روش ساده را برای شما بازگو می‌کنیم تا به کمک آن بتوانید شارژر اصلی را از نمونه فیک تشخیص دهید. پس حتماً تا پایان متن همراه ما باشید و به تصاویری که در مقاله وجود دارند، نهایت توجه را داشته باشید. تا بتوانیم براحتی به تشخیص آداپتور اصلی آیفون کمک کنیم.

راه های تشخیص شارژر اصلی آیفون

هنگام خرید شارژر اولین چیزی که توجه شما را باید جلب کند، بسته بندی و نوشته‌های درج شده بر روی محصول است. شارژرهایی که توسط اپل مجوز استفاده را می‌گیرند، آرم این شرکت را بر روی بسته بندی و همچنین بدنه محصول به همراه دارند و متن معروف Made for iPhone بر روی بسته‌بندی قید شده است.

بعد از جعبه یکی از راه‌های ساده برای تشخیص شارژر اصلی اپل از نمونه فیک توجه به نوشته‌های درج شده بر روی کابل لایتنینگ است. بر روی کابل لایتنینگ اصلی یک نوشته و به دنبال آن شماره سریال 12 رقمی را پیدا می‌کنید. این متن به صورت Designed by Apple in California و به دنبال آن Assembled in China ، Assembled in Vietnam و یاIndústria Brasileira درج شده است. این موارد برای تشخیص شارژر اصلی آیفون  هم صدق میکند.

پس از چک کردن این مرحله، نوبت به اتصال کابل لایتنینگ می‌رسد. خود اپل در صفحه پشتیبانی سایت رسمی خود راه‌های بسیار خوبی را برای تشخیص این قسمت معرفی کرده است. به عنوان مثال انتهای کابل شارژ اپل و درست در قسمت اتصال لایتنینگ شما کانکتورهای طلایی یا نقره‌ای رنگ که به صورت منحنی و گرد طراحی شده‌اند را می‌بینید. اما در نمونه تقلبی این کانکتورها با گوشه‌های تیز و خشن طراحی شده اند. علاوه بر این رنگ درگاه لایتنینگ به تنهایی گویای همه چیز است. در نمونه اصلی اتصال لایتنینگ رنگ شفاف و نقره‌ای دارد در حالیکه نمونه تقلبی تیره تر می‌باشد. پس تا به اینجا چند راه تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی رو بیان کردیم.

بد نیست تا اتصال USB که به آداپتور هم متصل می‌شود را بررسی کنید. شرکت اپل به صورت مستقیم به این موضوع اشاره کرده است که کابل‌های تقلبی در ساختن الگوی اتصال کابل به نسبت نمونه اصلی روشی متفاوت دارند. همانطور که در تصویر می‌بینید، چفت‌های USB در نمونه کپی به صورت مربعی بوده و با فرورفتگی‌هایی همراه است. با همین اطلاعات به ظاهر ساده میتونید نحوه تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون را بیاموزید.

یکی از پرطرفدارترین نمونه‌ها از آداپتورهای آیفون، آداپتور 20 وات اپل  است و با توجه به اینکه در بازار فروش بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است، بد نیست تا به چند نکته هم در مورد این آداپتور اشاره کنیم. طبق معمول ابتدا به سراغ جعبه می‌رویم. جعبه شارژر اصلی که تصویر آداپتور روی آن چاپ شده کاملا به رنگ سفید می‌باشد. توجه به فونتهای نوشته شده روی جعبه از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید. پس از این موارد با باز کردن جعبه و دسترسی به آداپتور باید سریال درج شده روی آداپتور و جعبه آن را باهم تطابق دهید. در ضمن نوشته‌های روی آداپتور اصلی بسیار تار و محو چاپ شده‌اند زیرا اپل از جوهری استفاده کرده است که برای محیط زیست ضرری نداشته باشد. اما در نمونه کپی این نوشته ها تیره ‌تر هستند. یکی دیگر از روش‌ها نیز توجه به قسمت اتصال USB و همچنین پین‌های آن است. پس تشخیص شارژر اصلی آیفون 20 وات اونقدر ها هم سخت نیست.

جمع بندی برای تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی

شاید یکی از اصلی‌ترین لوازم جانبی که می‌توانید برای گوشی خود خریداری کنید شارژر اصلی اپل باشد چرا که ارتباط مستقیمی با سلامت باتری شما دارد. گوشی‌های آیفون هم در بخش باتری دارای حساسیتهای بسیاری هستند و چنانچه شما از یک شارژر تقلبی استفاده کنید ممکن است سلامت باتری گوشی شما به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر به این مطلب علاقه دارید بهتر است محختوای کامل را در بلاگ خاص باکس مطالعه کنید در وب سایت خاص باکس به نشانی زیر تمام این موارد رو برای شما تحلیل و بررسی و موشکافی کردیم.
https://www.khasbox.com

اشتراک گذاری