امروز:10 فروردین 1403

FTC از شرکتی به دلیل فروش داده های مکان قابل شناسایی، از جمله بازدید از کلینیک سقط جنین شکایت کرد

کمیسیون تجارت فدرال (Federal Trade Commission) از یک کارگزار داده به نام کوچاوا شکایت کرده است و ادعا می کند که این شرکت اطلاعات موقعیت جغرافیایی را فروخته است که می تواند برای افشای بازدید از مکان های حساس استفاده شود. این آژانس می‌گوید این داده‌ها می‌تواند جابجایی‌ها به کلینیک‌های بهداشت باروری، مکان‌های عبادت و مراکز ترک اعتیاد، و همچنین پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها و خشونت خانگی را نشان دهد.

این آژانس گفت: «کوچاوا با فروش داده‌های افراد ردیابی، دیگران را قادر می‌سازد تا افراد را شناسایی کنند و آنها را در معرض تهدیدات انگ، تعقیب، تبعیض، از دست دادن شغل و حتی خشونت فیزیکی قرار دهند. این کشور از کوچاوا می خواهد که فروش چنین داده هایی را متوقف کند و اطلاعات حساس موقعیت جغرافیایی را که جمع آوری کرده است حذف کند. ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC، گفت که این اقدام تلاشی برای محافظت از حریم خصوصی افراد است.

FTC می‌گوید این داده‌ها شامل مکان‌های طول و عرض جغرافیایی است که با شماره‌های شناسایی منحصربه‌فرد دستگاه تلفن همراه مطابقت دارند. این ادعا می‌کند که فیدهای داده سفارشی کوچاوا به مشتریانش اجازه می‌دهد «کاربران دستگاه تلفن همراه خاص را شناسایی و ردیابی کنند». این آژانس ادعا می‌کند که شخصی که داده‌ها را خریداری می‌کند، می‌تواند موقعیت یک تلفن (مخصوصاً اگر یک شبه در همان مکان باشد) با سوابق ملک مقایسه کند تا کسی را شناسایی کند و حرکات او را دنبال کند. در واقع، با استفاده از یک نمونه داده، FTC می گوید که توانسته است دستگاهی را از یک کلینیک بهداشت باروری تا یک محل سکونت برای یک خانواده و همچنین مکان های دیگر ردیابی کند.

در ژوئن، دادگاه عالی Roe v. Wade را که از اوایل دهه 70 حق دسترسی ایمن به سقط جنین را در سراسر کشور اعطا کرده بود، محکوم کرد. پس از این تصمیم، گوگل شروع به حذف بازدید از کلینیک سقط جنین از تاریخچه مکان کاربران کرد. FTC با تلاش برای توقف فروش داده های موقعیت جغرافیایی در سطح دستگاه که می تواند برای شناسایی فردی که از یک کلینیک بهداشت باروری بازدید می کند یا حتی در آن کار می کند، استفاده شود، قدمی فراتر گذاشته است.

اشتراک گذاری