امروز:9 فروردین 1403

اپل ممکن است با شکایت ضد انحصار وزارت دادگستری در مورد AirTags مواجه شود

اپل ممکن است با یک شکایت ضد تراست وزارت دادگستری ایالات متحده روبرو شود – اما این بار روی AirTags و سایر سخت افزارهای آن متمرکز شده است. منابع به پولیتیکو گفتند که وکلای وزارت دادگستری در مراحل اولیه تهیه پیش نویس شکایت ضد تراست علیه غول فناوری هستند. در حالی که این منابع نشان می‌دهند که وزارت دادگستری به سخت‌افزار اپل علاقه نشان داده است، هیچ تضمینی وجود ندارد که آژانس در حال حاضر شکایت خود را پیگیری کند.

وزارت دادگستری در سال 2019 تحقیق درباره سازنده آیفون را به عنوان بخشی از تحقیقات ضد انحصار دولتی بزرگتر در Big Tech آغاز کرد. تا کنون، این آژانس در درجه اول تمرکز خود را بر روی اپ استور و سیستم پرداخت اپل برای توسعه دهندگان متمرکز کرده است. طبق گزارش‌ها، کت و شلوار جدید بالقوه ممکن است فراتر رفته و سال‌ها شکایات عمومی را با ردیابی سازنده دستگاه Tile از طریق AirTags اپل افزایش دهد.

AirTag ها از فناوری فوق پهن باند و شبکه Find My اپل برای مکان یابی دستگاه ها استفاده می کنند، اغلب بسیار دقیق تر از ردیاب های بلوتوثی مدل اولیه Tile. در شهادت خود در کنگره، Tile ادعا کرده است که اپل عمداً با جدا کردن شبکه Find My خود، Tile را در دستگاه‌های iOS آسیب‌رسان کرده است. این غول فناوری در نهایت سال گذشته شبکه Find My خود را برای ردیابی موقعیت مکانی به روی دستگاه های شخص ثالث باز کرد، البته با شرایط و محدودیت های شدید که احتمالاً باعث می شود شرکت هایی مانند Tile مجبور شوند اکوسیستم های نرم افزاری خود را به نفع اپل کنار بگذارند. اتفاقاً، این معامله ای بود که کاشی انتخاب نکرد. Engadget برای نظر دادن با اپل و وزارت دادگستری تماس گرفته است و در صورت شنیدن پاسخ به روز رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری