امروز:9 اردیبهشت 1403

T-Mobile می گوید مشترکان می توانند برای پوشش به ماهواره های نسل دوم Starlink متصل شوند

T-Mobile و SpaceX یک اتحاد فناوری جدید را اعلام کرده اند که آنها را “Coverage and Above and Beyond” می نامند که هدف آن پایان دادن به مناطق بدون پوشش تلفن همراه است. در رویدادی در تاسیسات Starbase اسپیس ایکس، این شرکت ها فاش کردند که در حال کار بر روی ادغام بخشی از طیف باند میانی 5G T-Mobile در ماهواره های Starlink نسل دوم هستند که سال آینده پرتاب می شوند. مایک سیورت، مدیرعامل T-Mobile در این رویداد گفت: این مانند قرار دادن یک برج تلفن همراه در آسمان است. او همچنین گفت که آنها آینده‌ای را متصور هستند که در آن اگر دید واضحی از آسمان داشته باشید، با تلفن همراه خود متصل هستید – حتی اگر وسط اقیانوس باشد. دیگر نگران نباشید که در حین رانندگی یا پیاده روی در مکان هایی که معمولاً هیچ پوششی وجود ندارد، نتوانید با اولین پاسخ دهندگان یا دوستان و خانواده در تماس باشید.

شرکت‌ها این کار را انجام می‌دهند تا تلفن‌های موجود شما بتوانند به این سرویس متصل شوند، سرویسی که در اواخر سال آینده وارد نسخه بتا می‌شود. این کار با پیام‌رسانی (SMS، MMS و برنامه‌های پیام‌رسان انتخابی) آغاز می‌شود که به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را در زمان واقعی ارسال و دریافت کنید، و Sievert گفت که شرکت‌ها تا زمانی که این سرویس بتواند داده و صدا را نیز ارائه دهد، به کار خود ادامه خواهند داد. در حالی که شرکا دقیقاً محصولی را در طول این رویداد عرضه نکردند، مدیر عامل T-Mobile قول داد که این سرویس با برنامه های محبوب T-Mobile رایگان خواهد بود. برای طرح‌های کم‌هزینه‌ای که شامل آن نمی‌شود، شرکت مخابراتی ممکن است برای خدمات هزینه کند، اما قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به خدمات ماهواره‌ای.

ایلان ماسک، رئیس SpaceX در توییتی اعلام کرد که اتصال بین 2 تا 4 مگابیت در هر منطقه سلولی خواهد بود، که اگر چند نفر به اشتراک بگذارند پهنای باند بالایی نیست، اما برای ارسال پیامک و تماس کافی است.

ماسک روی صحنه گفت که این سرویس زندگی ها را نجات می دهد، زیرا به مردم اجازه می دهد حتی از دورافتاده ترین مکان ها برای کمک تماس بگیرند. وقتی از ماسک پرسیده شد که شرکت او چگونه باید ماهواره‌های استارلینک را تغییر دهد تا این سرویس کار کند، ماسک گفت که اسپیس ایکس باید یک آنتن بسیار بزرگ و بسیار پیشرفته طراحی کند که توانایی دریافت سیگنال‌های بسیار آرام از تلفن همراه شما را دارد. این شرکت هنوز در حال کار بر روی آن در آزمایشگاه است، اما ماسک گفت که SpaceX مطمئن است که در این زمینه کار خواهد کرد.

روسای شرکت دعوتنامه ای آشکار از اپراتورهای سراسر جهان صادر کرده اند تا این سرویس را در همه جا در دسترس قرار دهند. در ایالات متحده، اپراتورهای بین المللی می توانند با T-Mobile همکاری کنند تا بازدیدکنندگان این کشور بتوانند با دستگاه های تلفن همراه خود به ماهواره های Starlink متصل شوند.

به‌روزرسانی: وقتی از ماسک پرسیده شد که آیا وسایل نقلیه تسلا نیز به پوشش گسترده این شرکت‌ها در توییتر دسترسی دارند، ماسک پاسخ مثبت داد. در حال حاضر خودروهای تسلا به شبکه AT&T متصل می شوند.

اشتراک گذاری