امروز:7 اردیبهشت 1403

قانونگذاران آمریکا از پلتفرم‌ها اطلاعاتی درباره تهدیدات علیه سیاستمداران می‌خواهند

جستجوی اف‌بی‌آی از اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، الهام‌بخش انبوهی از تهدیدات آنلاین به مرگ بود که کارکنان مجری قانون را هدف قرار دادند. اکنون، اعضای کمیته نظارت مجلس خواهان اطلاعاتی از پلتفرم‌های اجتماعی بزرگ هستند، از جمله تعداد تهدیداتی که در سایت‌هایشان ظاهر شده است و آنچه در پاسخ به آن انجام داده‌اند. واشنگتن پست گزارش داد که قانونگذاران روز جمعه نامه هایی به هشت پلتفرم مختلف از جمله متا، توییتر، تیک تاک و اپلیکیشن پیام رسان تلگرام و همچنین پلتفرم های راست گرای Truth Social، Rumble و Gettr ارسال کردند.

«کمیته به دنبال این است که بفهمد وقتی کاربران تهدیدهایی علیه مجریان قانون ارسال می‌کنند، شرکت شما چگونه واکنش نشان می‌دهد، چگونه شرکت شما قصد دارد از استفاده از پلتفرم شما برای تحریک خشونت علیه کارکنان مجری قانون جلوگیری کند، و اینکه آیا اصلاحات قانونی برای محافظت از کارکنان مجری قانون ضروری است یا خیر. کارولین بی. مالونی، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان (D-NY) و رئیس کمیته فرعی امنیت ملی مجلس نمایندگان، استفان اف. لینچ (D-MA) نوشت: هیچ جمهوری خواه این نامه را امضا نکرد.

در اوایل ماه جاری، مردی با یک تفنگ میخکوب و تفنگ سعی کرد به یک دفتر میدانی FBI در اوهایو نفوذ کند. مظنون بعداً توسط مأموران مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در صحنه مرگ اعلام شد. بعداً رسانه‌ها گزارش دادند که مظنون چندین بار در مورد برنامه‌های خود در شبکه Truth Social متعلق به ترامپ در روزهای منتهی به حمله پست کرده است. مظنون در یکی از پست های خود نوشت: «ما نباید این یکی را تحمل کنیم.

تاکنون تنها گاب به درخواست پست برای اظهار نظر پاسخ داده است. اندرو توربا، مدیر عامل، پیوندهای پست را به پست‌های وبلاگ ارسال کرد، یکی از آنها اشاره کرد که هنوز در حال بررسی درخواست خود به کنگره است. گاب درخواست قبلی کنگره در مورد پست های مربوط به شورش 6 ژانویه را نادیده گرفته و ادعا می کند که چنین اطلاعاتی را در اختیار ندارد. بعداً یک هکر داده‌های میلیون‌ها حساب کاربری در گاب را از بین برد، از جمله بسیاری از آنها که با برتری‌طلبان سفیدپوست برجسته و راست افراطی افراطی در این پلتفرم مرتبط بودند.”

اشتراک گذاری