امروز:7 اردیبهشت 1403

اپلیکیشن پلاتو مکانی برای بازی دسته جمعی با دوستان!

پلاتو بهترین مکانی است که می توان با دوستان و آشنایان به بازی های اجتماعی پرداخت. پلاتو بیش از ۴۵ بازی متنوع دارد که شامل شطرنج، فوتبال دستی، مینی گلف، werewolf، match monsters، ocho، pool و بولینگ می باشد. پلاتو پیش از سال ۲۰۱۴، به صورت yahoo! Games وجود داشت، و در سال ۲۰۱۴ به صورت پلتفرم پلاتو با همان هدف قبلی به کار خود ادامه داد؛ یعنی ایجاد ارتباط نزدیک تر بین مردم از طریق بازی های دسته جمعی و بزرگ! بازی پلاتو بیش از یک میلیون پلیر روزانه دارد و بیش از ۳۵ میلیون بار دانلود شده است. پلاتو علاوه بر پلتفرمی برای بازی، فضایی اجتماعی برای چت کردن مانند اپ هایی مثل واتساپ می باشد.

چگونه دوستتان را اضافه کنید و وارد بازی شوید

شما می توانید حریف خود را با استفاده از آی دی پلاتو و انتخاب گزینه add friend by plato ID به بازی دعوت کنید. سپس آی دی پلاتوی حریف خودتان را انتخاب و گزینه add را انتخاب کنید. آی دی پلاتو همان نام کاربری شما می باشد.

زمانی که حریف شما درخواست دوستی شما را قبول کند می توانید برای بازی دوست خود را انتخاب کنید. در پایین و وسط صفحه می توانید به چت بپردازید و در پایین سمت چپ صفحه می توانید بازی برای حریف خود ارسال کنید. در آخر تنظیمات بازی را بررسی کرده و گزینه play را انتخاب کنید و از بازی با رقیب خود لذت ببرید!

معرفی و قوانین بازی ocho

برنده یک دست اولین بازیکنی است که در پایان هر نوبت هیچ کارتی در دستش باقی نمی مانده باشد.بازی با تقسیم ۷ کارت به هر بازیکن شروع می شود، سپس کارت های باقی مانده (Draw Pile) را در وسط جدول قرار می دهند و کارت بالایی را برداشته و آن را رو به بالا در کنار Draw Pile قرار می دهند؛ که این همان Play Pile است. بازی در جهت عقربه‌های ساعت شروع می‌شود و با بازیکن سمت چپ فروشنده شروع می‌شود.

شروع بازی ocho

در نوبت اول بازی، آنها باید یک کارت روی Play Pile از دست خود بازی کنند و در صورت عدم توانایی بازی، کارت هایی را از Draw Pile به دست خود اضافه کنند. کارتی را می توان بازی کرد که با رنگ یا عدد کارت رویی Play Pile مطابقت داشته باشد. هنگامی که Draw Pile خالی است، با به هم زدن کارت‌ها از Play Pile دوباره پر می‌شود و کارت بالایی فعلی را خارج از ترکیب باقی می‌گذارند.

کارت ها قوانین خاص خود را دارند؛ کارت تک یا آس به معنی ریورس یعنی برگشتن جهت بازی می باشد. با برداشتن کارت دو باید فرد دو کارت بردارد و یک دست بازی نکند. کارت ۳-۱۰ ارزش خاصی ندارد. با کارت های چهره می شود رنگ بازی را عوض کرد و جوکر به همان معنی ولی با عدم بازی است. کارت با رنگ و شکل یکسان پرش از نفر بعدی را به همراه دارد.

معرفی و قوانین بازی werewolf

Werewolf یک بازی عالی برای مهمانی است. برای بازی حداقل به ۷ نفر نیاز است. در این بازی باید دهکده خود را جمع کنید و deck شخصیت خود را تنظیم کنیم. تعداد فرد بازیکن بهترین عملکرد را دارد، اگرچه اجباری نیست. هر بازیکن یک کارت شخصیت می گیرد. شما همیشه ۱ مدیر، ۱ بیننده، ۱ دکتر و ۲ گرگینه دارید. بقیه بازیکنان باید همگی روستایی باشند.

اگر بیش از 15 بازیکن دارید به ازای هر 4 بازیکن یک گرگینه اضافه کنید. هر بازیکن باید به کارت خود نگاه کند، اما باید آن را مخفی نگه دارد. باقی بازی مثل مافیا ادامه می یابد. بازی به طور متناوب بین دوره های شب و روز که با شب شروع می شود. در شروع شب، مدیر به همه بازیکنان می گوید: چشم های خود را ببندید. همه شروع به سیلی زدن به زانو (یا میز) خود می کنند تا صدای شب را بپوشانند. سپس، مدیر از شخصیت های زیر می خواهد که یکی یکی بیدار شوند و بازی را طبق مافیا پیش ببرند.

معرفی و قوانین بازی match monster

کارت های بازی شامل ۵۵ کارت هیولا، ۲ تاس و یک ژتون زیلج می باشد. هدف بازی این است که کارت های هیولا را جمع آوری کنید تا بیشترین امتیاز را کسب کنید. سپس باید کارت زیلچ را در مرکز بازی قرار دهید. دسته کارت های هیولا را به هم بزنید و 10 کارت را به صورت تصادفی در اطراف Zilch Token قرار دهید. عرشه باقی مانده از Monster Cards را رو به پایین روی میز قرار دهید. تاس را به کسی بدهید که اخیراً دونات خورده است. این شخص بیکر (غلتک تاس برای دور) است. بیکر تاس می اندازد.

همه بازیکنان (از جمله Baker) فوراً هر هیولایی را جستجو می کنند که با آنچه روی تاس نشان داده شده مطابقت دارد. وقتی هیولایی را پیدا کردید که با آنچه روی تاس نشان داده شده مطابقت دارد، انگشت خود را روی آن کارت هیولا قرار دهید! شما فقط می توانید یک کارت هیولا در هر دور انتخاب کنید و هنگامی که یک Monster Card را لمس می کنید، نمی توانید به سمت Monster Card دیگری بروید. سایر بازیکنانی که مسابقه ای انجام نداده اند ممکن است به جستجو ادامه دهند.

پایان بازی match monster چطور است؟

وقتی عرشه Monster Card تمام شد، بازی بلافاصله به پایان می رسد. با کارت های باقی مانده روی میز به بازی ادامه ندهید. در انتها، شروع به جمع کردن امتیازات خود کنید. برای امتیاز دادن، دونات‌ها را از تمام کارت‌های هیولا در Score Pile خود اضافه کنید. هر کارت ۱-۳ دونات دارد. بازیکنی که بیشترین دونات را داشته باشد برنده است! در صورت مساوی بودن، بازیکنی که بیشترین کارت را داشته باشد برنده است. اگرهنوز تساوی وجود داشت، مقداری دونات بخرید و دوباره بازی کنید!

معرفی و قوانین بازی ludo

بازی لودو در 3300 سال قبل از میلاد در هند آغاز شد. یادگیری آسان، این بازی کلاسیک هم برای کودکان و بزرگسالان سرگرم کننده است. بازی را با 2 تا 4 بازیکن با قرار دادن مهره های مربوطه در پایه های خود شروع می کنند. هر کدام به نوبت قالب را پرتاب می‌کنند و بازیکنی که بیشترین رول را دارد ابتدا بازی می‌کند. بازیکنان سمت چپ به نوبت در جهت عقربه های ساعت دنبال می کنند.

در نوبت هر بازیکن، بازیکن برای تعیین حرکت، قالب را می اندازد. هدف بازی این است که هر چهار مهره بازیکن را یک بار در جهت عقربه های ساعت در اطراف تخته، به سمت بالا ستون خانه و به داخل مثلث خانه حرکت دهید. برای شروع، یک بازیکن باید یک عدد شش را بچرخاند تا یک قطعه را از پایه خارج کند و به موقعیت شروع حرکت دهد. آن قطعه سپس در حال بازی است. بازیکن نمی تواند هیچ حرکت دیگری انجام دهد تا زمانی که حداقل یک مهره در بازی باشد. اگر بازیکنی مهره یا مهره‌ای در حال بازی داشته باشد، می‌تواند هر یک از مهره‌های خود را با توجه به عددی که می‌پیوندد، بین ۱ تا ۶ فاصله در طول مسیر حرکت دهد.

نحوه انتخاب برنده و پایان بازی ludo

در انتهای بازی هنگامی که مهره بازیکن به ستون اصلی رنگ خود رسید، مهره به حرکت خود به سمت مرکز تا مثلث خانگی خود ادامه می دهد. وقتی دای رول بازیکن مهره خود را روی مثلث خانه می‌اندازد، آن قطعه سفر خود را کامل کرده است. یک قطعه فقط با یک رول دقیق به مثلث خانه منتقل می شود. اولین بازیکنی که هر چهار مهره اش را تمام کند، برنده می شود. بازیکنان باقی مانده بازی را ادامه می دهند تا نفرات نایب قهرمان را مشخص کنند.

جمع بندی 

زمانی که وارد برنامه می‌شوید ، ۸۰ سکه به شما تعلق می‌گیرد و پس از هر برد در بازی تعدادی سکه نیز دریافت می‌کنید، علاوه بر این با کامل کردن چالش های روزانه خود، نیز تعدادی سکه در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما تعداد این سکه ها که برای ارتقا بازی و ارتقا چت و دستیابی به کلاه و قاب و نشان ها و سایر ویژگی های شخصی کافی نیست و چنان چه دوست دارید که از ویژگی های این برنامه بیشتر استفاده کنید باید اقدام به خرید سکه برنامه پلاتو نمایید. روش خرید سکه پلاتو به این صورت است که این سکه‌ها، به صورت بسته‌های مختلف در سایت ها موجود و قابل خریداری هستند، یکی از سایت هایی که می‌توانید برای خرید سکه پلاتو ارزان اقدام کنید سایت تاپ جم شاپ است.

اشتراک گذاری