امروز:6 اردیبهشت 1403

اینستاگرام در حال رفع یک باگ صوتی است که در هنگام اپلود ریلز توسط کاربران رخ داده است

به گزارش The Verge، متا انکار می کند که به طور عمدی صدای ویدیوهای Reels بارگیری شده را بی صدا کرده است تا کاربران را از ارسال آنها به TikTok باز دارد. یکی از سخنگویان شرکت یک “باگ صوتی” را عامل این حادثه دانست و گفت که در حال رفع است. این رسانه اوایل این هفته گزارش داد که کاربرانی که می‌خواهند ریلز خود را به یک برنامه دیگر (سرفه، سرفه TikTok) ارسال کنند، مجبور شدند ابتدا ویدیو را منتشر کنند – در غیر این صورت خطر از دست دادن صدای آن وجود دارد. قبل از این توسعه، کاربران اینستاگرام می‌توانستند با استفاده از ابزار Reels یک ویدیو را فیلم‌برداری و ویرایش کنند و آن را در جای دیگری دانلود و منتشر کنند.

اگرچه متا امیدوار است Reels را به‌عنوان آینده اینستاگرام و فیس‌بوک معرفی کند، اما در تلاش برای گرفتن تاج از برنامه ویدیویی حاکم یعنی TikTok است. سازندگان و برندها اغلب Reels را در حساب های TikTok خود (یا برعکس) ارسال می کنند، به این معنی که اینستاگرام و فیس بوک دیگر مقصدهای انحصاری برای آن محتوا نیستند. TikTok به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی ویدیوهای ساخته شده در این پلتفرم را در فیس بوک و اینستاگرام Reels ارسال کنند، اما انجام معکوس آن در پلتفرم های متا نیازمند دانلود دستی ویدیو ابتدا است. Reels و TikTok ابزارهای ویرایش متفاوتی دارند، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا یک کاربر ممکن است بخواهد در یک پلتفرم خاص و پست متقاطع ویرایش کند – نه به ذکر است که صرفه جویی در زمان می کند.

سخنگوی متا در ایمیلی به Engadget گفت که متا همچنان در حال کار بر روی رفع نقص صوتی Reels از بعدازظهر جمعه است. به نظر می رسد این مشکل فقط بر کاربران آیفون تأثیر می گذارد. این شرکت در بیانیه خود گفت: به دلیل وجود یک اشکال، ویژگی دانلود Reels آنطور که در نظر گرفته شده برای کاربران iOS کار نمی کند و در برخی موارد، صدا در دانلودها وجود ندارد – ما در تلاش هستیم تا این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنیم.

اشتراک گذاری