امروز:12 اردیبهشت 1403

هدفون خورشیدی جدید آدیداس با چراغ اتاق خواب نیز شارژ میشود!

این برند ورزشی با Zound Industries همکاری کرد تا هدفون آدیداس RPT-02 SOL روی گوش را بسازد که می تواند با نور طبیعی یا مصنوعی شارژ شود. ما از RPT-01 که قبلاً آدیداس راه اندازی شده بود، که دارای 40 ساعت پخش بی سیم است، شگفت زده شدیم. خط جدیدتر طراحی تقریباً یکسانی دارد، اما نوید زمان پخش دو برابری – 80 ساعت – را می دهد، بدون اینکه به قابلیت شارژ در هر زمانی از روز اشاره کنیم. همچنین از ترکیب پلاستیک بازیافتی و نایلون ساخته شده است.

هدبند RPT-02 SOL از مواد سلول نوری بسیار انعطاف پذیر توسط شرکت سوئدی فناوری خورشیدی Exeger به نام Powerfoyle ساخته شده است. مواد سلول خورشیدی را می توان با صفحه نمایش روی پلاستیک چاپ کرد، که امکان استفاده از طیف گسترده ای از کاربردها را فراهم می کند – از دیوارها گرفته تا اتومبیل ها و لوازم الکترونیکی مصرفی. برخلاف انواع قدیمی سلول های خورشیدی که به منبع قوی و ثابت نور طبیعی نیاز دارند، Powerfoyle می تواند در شرایط نوری مختلف شارژ شود. شرکت‌های دیگر قبلا هدفون‌هایی با انرژی خورشیدی ساخته‌اند، بنابراین RPT-02 اولین هدفون با این ویژگی نیست، اما هنوز هم نسبتاً غیر معمول هستند.

RPT-02 ضد آب نیست – اما دارای استاندارد IPX4 است – بنابراین می تواند عرق و پاشیدن آب از اقیانوس یا دریاچه مجاور را کنترل کند. این هدفون دارای کنترل های داخلی برای تغییر آهنگ یا صدا است و همچنین نشانگر وجود دارد که به پیدا کردن بهترین نور برای شارژ کمک می کند. و اگر همه چیز شکست خورد، شامل یک پورت USB-C است. RPT-02 SOL با قیمت 229 دلار به فروش می رسد و در 23 آگوست برای خرید آنلاین در دسترس خواهد بود.

اشتراک گذاری