امروز:31 فروردین 1403

هوش مصنوعی جستجوی گوگل اکنون به دنبال اتفاق نظر عمومی برای برجسته کردن نتایج قابل اعتمادتر است

وقتی به دنبال اطلاعاتی می‌گردید، آن قطعه متن برجسته را در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌شناسید؟ به این «قطعه ویژه» می گویند و به این منظور است که پاسخی سریع به درخواست شما ارائه دهد. اکنون، گوگل با استفاده از آخرین مدل هوش مصنوعی خود، Multitask Unified Model، مطمئن می‌شود که اطلاعاتی که برجسته می‌کند قابل اعتماد و دقیق هستند، به طوری که جستجو اکنون می‌تواند هنگام تصمیم‌گیری در مورد یک قطعه برای ویژگی به دنبال اتفاق نظر باشد.

هوش مصنوعی جستجوی Google اکنون می‌تواند فراخوان‌های قطعه را بررسی کند – این اطلاعات با فونت‌های بزرگ‌تر هستند که به عنوان سرفصل برای قطعه‌های برجسته عمل می‌کنند – در برابر سایر منابع با کیفیت بالا آنلاین. می‌تواند تشخیص دهد که آیا اجماع کلی برای آن فراخوان وجود دارد، حتی اگر منابع از کلمات یا مفاهیم متفاوتی برای توصیف یک واقعیت یا ایده استفاده کنند. گوگل می گوید این “تکنیک مبتنی بر اجماع به طور معناداری کیفیت و مفید بودن فراخوان های قطعه برجسته را بهبود بخشیده است.”

اما برای برخی از پرس و جوها، مانند مواردی که دارای مقدمات نادرست هستند، نمایش قطعات ویژگی ها بهترین راه برای ارائه اطلاعات نیست. برای رسیدگی به این مشکل، گوگل هوش مصنوعی جستجوی خود را بهینه کرد تا این به‌روزرسانی خاص باعث کاهش 40 درصدی ایجاد قطعات برای آن نوع جستجوها شود.

گوگل هم اکنون ابزار “درباره این نتیجه” خود را در دسترس تر می کند. این پانلی است که وقتی روی سه نقطه کنار نتیجه کلیک می‌کنید ظاهر می‌شود و جزئیات مربوط به وب‌سایت منبع را قبل از بازدید به شما نشان می‌دهد. از اواخر امسال، به هشت زبان دیگر از جمله پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، هلندی، اسپانیایی، ژاپنی و اندونزیایی در دسترس خواهد بود. همچنین اطلاعات بیشتری را از این هفته به ابزار اضافه می کند، از جمله اینکه یک نشریه چقدر گسترده است، بررسی های آنلاین درباره یک شرکت، یا اینکه آیا یک شرکت متعلق به نهاد دیگری است. همه آنها اطلاعاتی هستند که می توانند به شما در تصمیم گیری در مورد قابل اعتماد بودن یک منبع خاص کمک کنند.

در نهایت، در صورتی که هوش مصنوعی گوگل تشخیص داده باشد که نتایج کلی برای یک عبارت جستجو ممکن است کیفیت مشکوکی داشته باشد، صفحه نتایج اکنون یک توصیه محتوایی را نمایش می دهد. مشاوره می گوید: “به نظر می رسد نتایج عالی زیادی برای این جستجو وجود ندارد” و به شما می گوید منبع مورد نظر خود را بررسی کنید یا سایر عبارات جستجو را امتحان کنید. این می تواند به شما کمک کند هنگام بررسی نتایجی که وب سایت ارائه کرده است، هوشیار بمانید و مراقب اطلاعات جعلی احتمالی باشید.

اشتراک گذاری