امروز:7 اردیبهشت 1403

بررسی گوشی Samsung Galaxy Z Flip 4

شاید اولین گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فولد باشد، اما اکثر ما گلکسی زد فلیپ را می خواهیم. این شرکت خودش همین را گفت و اعلام کرد که 70 درصد از مشتریان تاشو آن گزینه تاشو را انتخاب کرده‌اند. در مقایسه با سری گلکسی زد فولد، گوشی‌های زد فلیپ نه به ضخامت، نه به بزرگی و نه گران قیمت هستند. در حالی که تیم اندروید گوگل هنوز با صفحه نمایش های تاشو بزرگتر دست و پنجه نرم می کند، وقتی نوبت به گلکسی زد فلیپ 3 می رسد، سامسونگ رابط گوشی هوشمند را همانطور که می شناسیم انتخاب کرد و خوب، آن را تا کرد.

گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ تفاوت عمده ای با آنچه که Z Flip 3 سال گذشته ارائه می کرد، ندارد. بر خلاف سری Fold که برای سال 2022 تغییرات کمی در طراحی داشته است، تشخیص تفاوت‌ها در اینجا کمی دشوارتر است. با این حال، سامسونگ بر استفاده حداکثری از فرم منحصر به فرد سری Flip تمرکز کرده است.

بیایید با صفحه نمایش جلویی 1.9 اینچی AMOLED شروع کنیم. اندازه آن مشابه Z Flip 3 سال گذشته است، اما سامسونگ کنترل‌ها و سفارشی‌سازی ویجت‌های بیشتری را اضافه کرده است و تم رنگی را می‌توان با پوشیدنی سامسونگ شما جفت کرد. همچنان می‌توانید عکس‌های خود را به صفحه اضافه کنید، اما کنترل بیشتری روی موارد دیگری که در اینجا نشان داده می‌شوند وجود دارد.

علاوه بر ویجت هایی که اطلاعات آب و هوا و تقویم را ارائه می دهند، ویجت تنظیمات سریع و گزینه های شماره گیری سریع برای نزدیک ترین مخاطبین شما وجود دارد. برخلاف Z Flip نسل آخر، اکنون می‌توانید ویجت‌هایی را که نمی‌خواهید حذف کنید، با صرفه‌جویی در کشیدن انگشت. همچنین می‌توانید به عملکردهای کیف پول سامسونگ دسترسی داشته باشید تا بدون باز کردن دستگاه، پرداخت‌های بدون تماس انجام دهید – چیزی که در نسخه‌های قبلی آن وجود نداشت. در Z Flip 3 می‌توانید به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید، اما اکنون می‌توانید بدون باز کردن تلفن خود تماس بگیرید و پیام ارسال کنید. آیا به همان اندازه مفید است؟ خیلی زیاد نیست، اما حداقل اکنون امکان پذیر است. امیدواریم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برخی از این ویژگی‌ها را به دستگاه‌های قدیمی Z Flip اضافه کنند.

تجربه استفاده از نمایشگر بیرونی به عنوان منظره یاب دوربین نیز بهبود یافته است. دیگر محدود به گرفتن سلفی های خود با فرمت مربعی نیستید، و می توانید به همان نمای سلفی که از عکسبرداری آن در یک تلفن هوشمند معمولی می رسید، ضربه بزنید – فقط با دوربین های (احتمالاً بهتر). حالت پرتره مناسبی نیز وجود دارد و می توانید مستقیماً از صفحه نمایش بیرونی نیز فیلم ضبط کنید. هنگامی که شما زوایای دوربین را دستکاری می کنید، صفحه نمایش ها به طور خودکار می چرخند، به این معنی که می توانید آن را مانند یک دوربین فیلمبرداری دهه 90 نگه دارید. بامزه است.

حالت فلکس نیز بیشتر بهبود یافته است. این شامل ارتقاء رابط برای پخش ویدیو و تماس است، فراتر از برنامه‌های اندرویدی خود Google مانند Meet. باید با اینستاگرام (هم قرقره و هم استوری) فیس بوک، زوم، واتس اپ و یوتیوب و غیره کار کند.

همچنین یک صفحه لمسی شناور جدید برای کنترل برنامه‌هایی که هنوز در Z Flip 4 پشتیبانی نمی‌شوند، زمانی که آنها را روی نیمی از صفحه نمایش اجرا می‌کنید، وجود دارد. یک اشاره گر برای پیمایش برنامه، و همچنین قابلیت ضربه زدن به آن اضافه می کند، و می توانید در محتوا نیز تعامل داشته باشید و در آن پیمایش کنید. در حالی که Z Flip 4 قابلیت تاشو چندوظیفه ای ندارد – این در حیطه اختیارات Z Fold 4 است – می توانید صفحه را در حالت فلکس به دو نیم کنید و برنامه های ثانویه را با کشیدن دو انگشت از پایین اجرا کنید. البته، اگر به دنبال جابه‌جایی مکان برنامه یا به حداکثر رساندن یکی از آنها هستید، همچنان نماد خط تقسیم معمولی بین دو برنامه وجود دارد.

Z Flip 4 با یک تراشه حتی سریع‌تر، اسنپدراگون 8+ Gen 1، هر چیزی را که در مدت کوتاهی که با آن کار می‌کردم، انجام می‌دادم، انجام داد. یکی دیگر از ارتقاء قابل توجه ظرفیت باتری است که از 3300 میلی آمپر ساعت در Z Flip 3 به 3700 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. با توجه به اینکه عمر باتری یکی از بزرگترین شکایات ما با Z Flip سال گذشته بود، امیدواریم بتوانیم انتظار داشته باشیم که باتری تاشو کمی بیشتر کار کند. شارژ فوق سریع سامسونگ اکنون در Z Flip4 پشتیبانی می‌شود، که می‌تواند ظرف حدود 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود.

بسیاری از مشخصات مهم دیگر بدون تغییر هستند. صفحه نمایش اصلی 6.7 اینچی FHD+ (2,640 x 1,080) AMOLED است که می تواند تا 120 هرتز نرخ تازه سازی داشته باشد، با سه گزینه ذخیره سازی (128 گیگابایت، 256 گیگابایت، 512 گیگابایت) که همه آنها با 8 گیگابایت رم عرضه می شوند. صفحه نمایش روشن و واضح است، اما اگر به زندگی بدون چروک امیدوار هستید، حتی در این دستگاه های آزمایشی اولیه هنوز اینجا نیست.

سامسونگ می‌گوید دوام گوشی‌های تاشو خود را افزایش داده است، با شیشه‌های فوق‌العاده نازک بهبود یافته در سراسر صفحه‌نمایش اصلی و نوار پانل پیشرفته‌ای که از نمایشگر در هنگام ضربه زدن، ضربه زدن و کشیدن انگشت شما پشتیبانی می‌کند. با این حال، Z Flip 4 نیز ضد آب IPX8 است. اگر صاحب Z Flip 3 هستید، ممکن است متوجه لولای نازک‌تر آن شوید.

وقتی صحبت از دوربین ها می شود، کمی پیچیده تر می شود. روی کاغذ، به نظر می رسد Z Flip 4 آرایه مشابهی با مدل های قبلی خود دارد (بخوانید: دو سنسور 12 مگاپیکسلی). با این حال، این دوربین های بهبود یافته هستند. دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض دارای لنز f/2.2 است، در حالی که دوربین 12 مگاپیکسلی عریض دارای لنز f/1.8 و بزرگتر 1 است.

اشتراک گذاری