ورود نتفلیکس به بازار بازیها با شروعی آهسته آغاز شده است. طبق تحلیلی که Apptopia به نمایندگی از CNBC انجام داد، بازیهای این غول استریمینگ در مجموع ۲۳.۳ میلیون بار دانلود شدهاند و به طور میانگین روزانه ۱.۷ میلیون کاربر دارند. به عبارت دیگر، کمتر از یک درصد از ۲۲۱ میلیون مشتری نتفلیکس از بازیهای موجود در اشتراکهایشان استفاده میکنند.
نتفلیکس بلافاصله به درخواست Engadget برای اظهار نظر پاسخ نداد. در گذشته، این شرکت نشان داد که انتظار ندارد بخش بازی آن فورا سودآور باشد. گرگ پیترز، مدیر اجرایی نتفلیکس، در جریان تماس های درآمدی سه ماهه چهارم این شرکت در سال گذشته، به سرمایه گذاران گفت: «ما آزمایشی خواهیم بود و یک سری چیزها را امتحان خواهیم کرد.
با این حال، سوالی که احتمالاً در ذهن همه وجود دارد این است که نتفلیکس چقدر حاضر است منتظر بماند تا ببیند آیا شرط بندی درستی انجام داده است، به خصوص پس از از دست دادن نزدیک به یک میلیون مشترک در سه ماهه اخیر. دیگر شرطبندیهای بزرگ – مانند وبلاگ طرفداران داخلی این شرکت، Tudum – تنها پس از چند ماه هزینه کاهش یافت.
این شرکت جزئیات گرانبهایی را در مورد میزان هزینه های خود برای گسترش مجموعه خود فراتر از نمایش های تلویزیونی و فیلم ها به اشتراک گذاشته است، اما بیشتر نشانه ها حاکی از سرمایه گذاری قابل توجه است. در اوایل سال جاری، این شرکت ۷۲ میلیون دلار برای خرید Next Games، استودیو سازنده Stranger Things: Puzzle Tales پرداخت کرد. اخیراً، حقوق انحصاری موبایل را برای عناوین مستقل محبوبی مانند Spiritfarer و Into The Breach تضمین کرده است. بعید است این شرکت در آینده سرمایه گذاری های مشابهی انجام دهد، اگر سرمایه گذاری های فعلی اش به نتیجه نرسد.