امروز:7 اردیبهشت 1403

بتای iOS 16 نماد درصد باتری را مجدد اضافه کرد

اوایل امروز، اپل پنجمین نسخه بتا توسعه دهنده iOS 16 را منتشر کرد. تعداد زیادی تغییرات اضافه می کند، اما اگر زمانی را در توییتر گذرانده باشید، می دانید که تنها یک چیز وجود دارد که همه می خواهند در مورد آن صحبت کنند: بازگشت نشانگر درصد باتری. برای اولین بار از زمانی که اپل در سال 2017 این نماد را حذف کرد تا بریدگی آیفون X را در خود جای دهد، بدون پایین کشیدن سایه کنترل مرکز، می توان دقیقاً میزان باتری آیفون شما را مشاهده کرد.

اگر در نسخه بتای برنامه‌نویس ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید با باز کردن منوی تنظیمات و رفتن به بخش باتری، نشانگر را به نوار وضعیت خود اضافه کنید. هنگامی که به آنجا رسیدید، یک ضامن جدید با عنوان “درصد باتری” خواهید دید. نماد به دست آمده کمی بزرگتر از نمادی است که احتمالاً به دیدن آن عادت دارید. علاوه بر این، اگر آیفون خود را به شارژر وصل کنید، نماد سبز شده و نماد رعد و برق در کنار درصد باتری نمایش داده می شود. برعکس، زمانی که آیفون شما در حالت کم مصرف است زرد می شود.

گزینه مشاهده درصد باتری در iPhone XR، iPhone 11، iPhone 12 و iPhone 13 mini موجود نیست. همچنین متذکر می شویم که این امکان وجود دارد که این ویژگی به نسخه نهایی iOS 16 راه پیدا نکند. نسخه بعدی سیستم عامل موبایل اپل اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. برخی از ویژگی‌های قابل توجه‌تر که اپل در WWDC 2022 اعلام کرد شامل گزینه‌های جدید سفارشی‌سازی صفحه قفل، امکان ویرایش و یادآوری متون در iMessage و اعلان‌های بی‌درنگ به نام Live Activities است.