امروز:6 اردیبهشت 1403

توقف کار Arrival بر روی پروژه های اتوبوس و خودرو برقی

استارت‌آپ انگلیسی-آمریکایی خودروهای برقی Arrival در حالی که برای مدیریت ذخایر نقدی خود تلاش می‌کند، پروژه‌های پیشگامانه اتوبوس‌ها و خودروهای خود را متوقف کرده است است. فایننشال تایمز گزارش می دهد که این شرکت که گفته بود ماه گذشته یک سوم کارکنان خود را اخراج می کند، اکنون بر تکمیل ون تحویل خود تمرکز خواهد کرد. Arrival گفت که تا 20000 سفارش با UPS برای این وسیله نقلیه داشته است و انتظار می رود اولین مدل ها را اواخر امسال عرضه کند. امیدواریم این امر فشار وارده بر سود شرکت را کاهش دهد و قیمت سهام آن را افزایش دهد، که از زمان عرضه عمومی از طریق SPAC در سال گذشته، 90 درصد کاهش یافته است.

این شرکت نتوانست در مورد گزارش FT به Engadget اظهار نظر کند، زیرا در حال آماده شدن برای انتشار نتایج مالی خود در این هفته است.

Arrival در واقع با پروژه اتوبوس برقی خود شروع کرد و قبلاً چندین مدل آماده برای آزمایش در دنیای واقعی ساخته است. خودروی آن، که برای فروش به رانندگان اشتراکی طراحی شده بود، در مرحله نمونه اولیه بود (من آن را دست اول در دسامبر گذشته دیدم)، و شرکت تام الویج را از اوبر برای اجرای برنامه استخدام کرده بود. گزارش FT می گوید که هر دو پروژه در حال حاضر در حالت رکود هستند و احتمالاً به محض اینکه Arrival شروع به کسب درآمد کند، احیا خواهند شد. با این حال، پروژه خودرو ممکن است خود را تحت فشار رکود اقتصادی قرار دهد و بسیاری از پول‌های VC که به استارت‌آپ‌های حمل‌ونقل مانند اوبر ریخته می‌شد، اکنون خشک شده و منجر به موجی از تعطیلی‌ها شده است.

بزرگترین تراژدی از همه اینها این است که تمرکز Arrival بر انقلابی کردن اتوبوس های عمومی رویکردی واقعاً متفاوت با اکثر سازندگان EV بود. اتوبوس‌ها تقریباً در هر شهر یک وسیله ثابت هستند، و در حالی که همیشه برای محیط‌زیست بهتر است از آن به جای ماشین استفاده شود، تمیزتر کردن آنها یک طرح عالی بود. اینکه پروژه عمومی به نفع ناوگان ون های لجستیکی متوقف شده است، تعجب آور نیست، اما مطمئناً نشانه خوبی برای آینده حمل و نقل عمومی نیست.

اشتراک گذاری