امروز:10 فروردین 1403

طبق گزارش‌ها، اپل به تامین‌کنندگان می‌گوید از برچسب‌های «ساخت تایوان» در محموله‌ها به چین اجتناب کنند

طبق گزارش ها، اپل به تامین کنندگان تایوانی هشدار داده است که پس از سفر اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، اطمینان حاصل کنند که محموله های ارسالی به چین با مقررات برچسب گذاری قدیمی مطابقت دارند. به گفته نیکی (از طریق گاردین)، این شرکت اخیراً به تولیدکنندگان گفته است که قطعاتی که به سرزمین اصلی می‌روند باید «چین تایپه» یا «تایوان، چین» را به عنوان منبع خود ذکر کنند.

این مطابق با سیاستی است که چین برای سال‌ها در پیش گرفته است، اما تنها پس از تشدید تنش‌ها با ایالات متحده پس از دیدار هفته گذشته پلوسی، شروع به اجرای آن کرد. طبق این سیاست، مقامات می‌توانند محموله‌هایی را که روی آن نوشته شده «ساخت تایوان» به تأخیر بیاندازند و حتی رد کنند. جزیره خودگردان مجموعه قوانین برچسب گذاری خاص خود را دارد. محموله ها باید «تایوان» یا «جمهوری چین» را به عنوان مبدا ذکر کنند.

این غول فناوری و بسیاری دیگر از شرکت های آمریکایی روابط پیچیده ای با چین دارند. اگر این گزارش دقیق باشد، این اولین باری نیست که اپل به دنبال راضی کردن حزب کمونیست چین است. در سال 2019، این شرکت در بحبوحه اعتراضات طرفدار دموکراسی که در آن سال در شهر رخ داد، ایموجی پرچم تایوان را از iOS در هنگ کنگ حذف کرد.

در این مثال، اپل ممکن است احساس کرده باشد که چاره‌ای جز پیروی از سیاست چین در مورد محموله‌های تایوانی ندارد. پیش از عرضه آیفون 14 در اواخر سال جاری، تاخیرهای اضافی به دلیل اختلاف گمرکی احتمالاً برای اپل فاجعه بار خواهد بود.

اشتراک گذاری