امروز:31 فروردین 1403

بیش از 700 کارگر آمازون در بریتانیا به دلیل مشکلات پرداخت دستمزد، آمازون را ترک می کنند

به گزارش رویترز، بیش از 700 کارگر انبار در یک انبار آمازون در انگلیس این هفته به دلیل اختلاف بر سر افزایش دستمزد از خانه خارج شدند. آمازون با افزایش نرخ ساعتی 2 پوندی (یا 2.44 دلاری) درخواستی اتحادیه کارگری که نماینده کارمندان بود موافقت نکرد، در عوض افزایش 34 پنی را پیشنهاد کرد. GMB، اتحادیه کارگری که نماینده کارمندان کارخانه تیلبری (حومه ای از اسکس در شرق انگلستان) است، گفت که کارگران هر دو روز چهارشنبه و پنجشنبه برای اعتراض از خانه خارج شدند.

استیو گارلیک، یکی از سازمان‌دهندگان منطقه‌ای GMB، به ABC گفت: «آمازون یکی از سودآورترین شرکت‌های روی کره زمین است.» با افزایش هزینه‌های خانوار، حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند ارائه دستمزد مناسب است.

گارلیک تصاویر ویدئویی از کارگران معترض تیلبری را منتشر کرد، کارگرانی که اندکی پس از اینکه آمازون این خبر را اعلام کرد که خواسته‌های اتحادیه را برآورده نمی‌کند، دست از کار کشیدند. گزارش شده است که مدیریت “کترینگ” را در این مرکز متوقف کرده و به کارگران گفته است که اگر محل را ترک کنند، از کار اخراج خواهند شد.

GMB در سال 2013 شروع به کمپین برای دستمزد بالاتر و استانداردهای بهداشتی بهتر برای کارگران انبار آمازون در بریتانیا کرد و حتی خواستار تحقیق پارلمانی در مورد شیوه های کاری این شرکت شد. آمازون اتحادیه GMB در Tillbury یا هر یک از انبارهای دیگرش در سراسر بریتانیا را به رسمیت نمی شناسد.

ده ها کارگر آمازون در یک انبار دیگر در بریتانیا – در Rugeley – نیز دیروز به دلیل اختلاف در پرداخت از محل خارج شدند. آمازون راگلی با استناد به میانگین نرخ دستمزد محلی/راگلی افزایش دستمزد 50p را اعلام کرد. این خبر به مذاق همکاران خوش نیامد و بیش از 100 نفر به عنوان اعتراض از غذاخوری خارج شدند که بر تعداد زیادی از محموله های مشتریان تأثیر گذاشت.

اشتراک گذاری