امروز:31 فروردین 1403

سن دیگو در محدود کردن استفاده پلیس از فناوری نظارت به شهرهای دیگر آمریکا می‌پیوندد

سن دیگو در حال پیوستن به صفوف شهرهایی است که بر فناوری نظارتی فشار می آورند. San Diego Union-Tribune گزارش می دهد که شورای شهر به فرمانی که نیاز به تأیید فناوری دارد که می تواند افراد را شناسایی و ردیابی کند، مانند دوربین های بدنه و چراغ های خیابان، چراغ سبز نهایی نشان داده است. کارکنان دولت شهری باید کاربردهای مورد نظر سیستم نظارتی را تشریح کنند، در حالی که از یک هیئت مشورتی جدید حفظ حریم خصوصی و ساکنان خواسته خواهد شد. شوراها همچنین بررسی سالانه سیستم های در حال استفاده را انجام خواهند داد.

این شهر یک مهلت یک ساله دارد تا هم هیئت مشاوران را تشکیل دهد و هم به بخش ها فرصتی برای بررسی موجودی های فناوری نظارتی خود بدهد. سازمان‌هایی که قبلاً از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند برای ادامه استفاده به مجوز نیاز دارند. با این حال، یک استثنا به پلیس نیروهای ویژه فدرال اجازه می دهد تا از نظارت استفاده کنند. دیوید نیسلیت، رئیس اداره پلیس سن دیگو، به دلیل نگرانی از اینکه افسران محلی نمی توانند در عملیات فدرال که افشای فناوری نظارت را ممنوع می کند، شرکت کنند، درخواست کرد.

شورا ابتدا این فرمان را در نوامبر 2020 تصویب کرد. تصویب دیرهنگام پس از آن صورت گرفت که چندین گروه کارمند از حق خود برای بازنگری قوانین جدید استفاده کردند. اتحادیه تریبون گفت که این فرآیند به تنهایی حدود 18 ماه طول کشید.

سن دیگو نسبتاً با چنین مقرراتی دیر شده است. به عنوان مثال، سانفرانسیسکو و سایر شهرها تشخیص چهره را ممنوع کرده اند. با این حال، تصویب آن ممکن است فشار را بر سایر دولت‌های محلی افزایش دهد تا سخت‌افزار نظارتی را محدود کنند یا شفافیت بیشتری در مورد ابزارهای نظارتی ارائه دهند.

اشتراک گذاری