امروز:6 اردیبهشت 1403

اندونزی استیم، پی پال و سایر خدمات را در مهلت قانونی ثبت نام نکردند، مسدود کرد

رویترز (از طریق The Verge) گزارش می دهد که اندونزی پس از اینکه این سرویس ها از مهلت قانونی 29 جولای پیروی نکردند، دسترسی ساکنان را به سیستم عامل های آنلاین مختلف مسدود می کند. از جمله پلتفرم‌های آسیب‌دیده می‌توان به PayPal، Steam و Yahoo (متعلق به شرکت مادر Engadget Apollo Management) اشاره کرد.

بر اساس قانون MR5 2020 کشور، شرکت‌هایی که با عنوان «ارائه‌دهندگان سیستم‌های الکترونیکی خصوصی» برچسب‌گذاری شده‌اند تا این هفته فرصت داشتند تا در پایگاه داده دولتی ثبت نام کنند، در غیر این صورت با ممنوعیت کامل مواجه می‌شوند. مشابه قانون محدودکننده فناوری اطلاعات 2021 هند، MR5 به اندونزی این قدرت را می‌دهد تا پلتفرم‌های آنلاین را مجبور به حذف محتوایی کند که دولت آن را غیرقانونی یا تهدیدی برای نظم عمومی می‌داند. در مواردی که شامل درخواست‌های «فوری» است، خدمات چهار ساعت فرصت دارند تا اقدام کنند.

به گزارش رویترز، تعداد انگشت شماری از شرکت های فناوری، از جمله گوگل، متا و آمازون، در روزهای اخیر عجله کردند تا ضرب الاجل روز جمعه را رعایت کنند. اندونزی ممکن است دسترسی به برخی از خدمات آنلاین را که در حال حاضر در این کشور مسدود شده است، بازگرداند، مشروط بر اینکه در دولت ثبت نام کنند.

PayPal و Valve بلافاصله به درخواست Engadget برای اظهار نظر پاسخ ندادند. Semuel Abrijani Pangerapan، مدیر کل وزارت ارتباطات و اطلاعات اندونزی به یک شبکه خبری محلی گفت که دولت می تواند به طور موقت محدودیت های PayPal را لغو کند تا به کاربران اجازه دهد پول خود را برداشت کنند.

سازمان هایی مانند بنیاد مرز الکترونیک و دیده بان حقوق بشر از قوانین جدید تعدیل محتوا در اندونزی انتقاد کرده اند. لیندا لاخدیر، مشاور حقوقی آسیا در دیده بان حقوق بشر، گفت: «[MR5] ابزاری برای سانسور است که بارهای غیرواقعی را بر بسیاری از خدمات دیجیتال و پلتفرم های مورد استفاده در اندونزی تحمیل می کند. “این خطرات جدی برای حریم خصوصی، آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات کاربران اینترنت اندونزیایی دارد.”

بسیاری از اندونزیایی‌ها نیز با استفاده از هشتگ‌هایی مانند «BlokirKominfo» مخالفت خود را با اقدامات دولت اعلام کرده‌اند. روز شنبه، Pangerapan این انتقادها را رد کرد و گفت که این اقدام به محافظت از کاربران اینترنت کشور کمک می کند.

اشتراک گذاری