امروز:7 اردیبهشت 1403

آموزش افزایش کیفیت و بازسازی تصاویر قدیمی به صورت رایگان

می‌توانید هوش مصنوعی پیدا کنید که تصاویر جدیدی ایجاد می‌کند، اما اگر بخواهید یک عکس خانوادگی قدیمی را تعمیر کنید، چه؟ .Louis Bouchard و PetaPixel به ابزار رایگانی که اخیراً توسط محققان Tencent ساخته شده است، GFP-GAN (شبکه متخاصم قبلی تولید کننده صورت) توجه کرده اند که می تواند پرتره های آسیب دیده و با وضوح پایین را بازیابی کند. این فناوری اطلاعات دو مدل هوش مصنوعی را با هم ادغام می کند تا جزئیات از دست رفته عکس را با جزئیات واقعی در چند ثانیه پر کند و در عین حال دقت و کیفیت بالایی را حفظ می کند.

روش‌های مرسوم یک مدل هوش مصنوعی موجود را برای بازیابی تصاویر با اندازه‌گیری تفاوت بین عکس‌های مصنوعی و واقعی تنظیم می‌کنند. دانشمندان گفتند که اغلب منجر به نتایج با کیفیت پایین می شود. رویکرد جدید از یک نسخه از پیش آموزش‌دیده‌شده یک مدل موجود (NVIDIA’s StyleGAN-2) استفاده می‌کند تا مدل خود تیم را در مراحل مختلف در طول فرآیند تولید تصویر مطلع کند. هدف این تکنیک حفظ “هویت” افراد در یک عکس، با تمرکز ویژه بر ویژگی های صورت مانند چشم ها و دهان است.

برای تبدیل عکس قدیمی به یک عکس با کیفیت و باز سازی شده از این سایت استفاده کنید. سپس عکس قدیمی خود را اپلود کنید تا این سایت به صورت رایگان کیفیت تصویر شما را افزایش دهد. در تصویر زیر نمونه تصویر دیگری که کیفیت ان بسیار بهتر از نسخه اصلی شده را مشاهده می کنید.

سازندگان همچنین کد خود را ارسال کرده اند تا به هر کسی اجازه دهد فناوری بازسازی را در پروژه های خود پیاده کند. در صورتی که توسعه دهنده هستید می توانید از لینک زیر کد منبع را مشاهده کنید.

دریافت کد منبع

این پروژه همچنان محدود به محدودیت های هوش مصنوعی فعلی است. در حالی که به طرز شگفت انگیزی دقیق است، در مورد محتوای از دست رفته حدس های آموزشی می زند. محققان هشدار دادند که ممکن است “تغییر جزئی هویت” و وضوح کمتری نسبت به آنچه دوست دارید مشاهده کنید. برای چاپ یک عکس در اندازه پوستر از پدربزرگ و مادربزرگ خود، مردم، به این تکیه نکنید. با این حال، کار در اینجا امیدوارکننده است – به آینده ای اشاره می کند که در آن می توانید به راحتی تصاویری را نجات دهید که در غیر این صورت در اثر تلفات زمان گم می شوند.

اشتراک گذاری