امروز:8 اردیبهشت 1403

تیم هورتونز می خواهد دعوای ردیابی موقعیت مکانی را با قهوه و دونات حل و فصل کند

تیم هورتونز موافقت کرده است که چندین شکایت دسته جمعی را که شرکت را متهم به ردیابی مکان مشتریان از طریق برنامه خود بدون رضایت می کند، حل و فصل کند. طبق توافق پیشنهادی، که نیاز به تایید قاضی دارد، مشتریان واجد شرایط در کانادا یک نوشیدنی گرم و شیرینی رایگان دریافت خواهند کرد. به عبارت دیگر، در ازای اطلاعات موقعیت مکانی شما، رستوران های زنجیره ای به شما قهوه و یک دونات می دهند.

این شرکت در ایمیلی به مشتریان اعلام کرد که تمامی داده‌های موقعیت جغرافیایی را که از اول آوریل 2019 تا 30 سپتامبر 2020 از آنها به دست آورده است، حذف می‌کند و به فروشنده شخص ثالث رادار Labs می‌گوید که همین کار را انجام دهد. تحقیقات انجام شده توسط مقامات حریم خصوصی کانادا در ماه گذشته مشخص کرد که برنامه تیم هورتونز هر چند دقیقه یک بار مکان کاربران را ردیابی و ضبط می کند، حتی زمانی که آنها برنامه را باز نداشتند. تحقیقات مشخص کرد که شرکت و آزمایشگاه های رادار رضایت کافی از کاربران برای آن سطح از ردیابی را ندارند.

تیم هورتونز به هیچ تخلفی اعتراف نکرده است و گمان نمی رود از داده ها سوء استفاده کرده باشد. همچنین از برخورد انضباطی خودداری کرد.

اشتراک گذاری