امروز:6 اردیبهشت 1403

بر اساس گزارش‌ها، ByteDance، مالک TikTok، پیام‌های طرفدار چین را در برنامه خبری منسوخ شده خود، ارسال کرده است

به گزارش BuzzFeed News، ByteDance، شرکت مادر TikTok مستقر در چین، از برنامه خبری منحل شده خود به نام TopBuzz برای انتشار پیام های طرفدار چین استفاده کرد. کارمندان سابقی که در جمع‌آوری اخبار انگلیسی زبان کار می‌کردند به این نشریه گفتند که ByteDance به کارکنان دستور داده است تا محتوایی را که چین را با دید مثبت نشان می‌دهد یا محتوایی که کشور را به بالای برنامه ارتقا می‌دهد، «پین» کنند. حتی طبق گزارش‌ها، آنها ملزم به ارائه مدرکی مانند اسکرین شات از محتوای زنده بودند تا نشان دهند که از دستورات شرکت پیروی کرده‌اند. TopBuzz موفق شد تا سال 2018 به 40 میلیون کاربر فعال ماهانه برسد.

محتوایی که کارمندان سابق به تبلیغ آن کمک کردند شامل ویدیوهای پاندا به همراه ویدیوهایی بود که سفر به چین را تأیید می‌کردند. حداقل یکی از کارمندان همچنین به یاد دارد که ویدیویی را که در آن مرد سفیدپوستی در مورد مزایای انتقال استارتاپ خود به کشور صحبت می‌کند، پین کرده است. همانطور که یکی از کارمندان سابق بیان کرد، محتوایی که ByteDance می‌خواست آن‌ها را تبلیغ کنند، آشکارا سیاسی نبود و بیشتر از رویکرد فروش نرم استفاده می‌کرد. با این حال، آنها اضافه کردند: “بیایید واقعی باشیم، این چیزی نبود که بتوانید به آن نه بگویید.”

علاوه بر تبلیغ محتوای طرفدار چین، کارکنان سابق ادعا کردند که TopBuzz یک سیستم بررسی دارد که گزارش‌های مربوط به دولت چین را برای حذف پرچم‌گذاری می‌کند. آنها گفتند که محتوای پرچم‌گذاری شده شامل پوشش اعتراضات هنگ‌کنگ، قطعاتی که از رئیس‌جمهور شی جین پینگ و حتی مواردی که به وینی پو اشاره می‌کنند، می‌شود. برخی از کارمندان همچنین گفتند که محتوایی که آشکارا افراد LGBTQ+ را به تصویر می‌کشد گاهی حذف می‌شود.

سخنگوی ByteDance ادعای کارمندان سابق را رد کرد و آنها را “دروغ و مضحک” خواند. در بیانیه ای که برای BuzzFeed ارسال شد، آنها گفتند:

“این ادعا که TopBuzz – که سال ها پیش متوقف شد – محتوای طرفدار دولت چین را به بالای برنامه سنجاق کرده یا برای تبلیغ آن تلاش کرده است، نادرست و مضحک است. TopBuzz بیش از دوجین شریک در انتشارات رسانه های ایالات متحده و بریتانیا از جمله BuzzFeed داشته است. ، که به وضوح در هنگام انجام بررسی های لازم هیچ چیز نگران کننده ای پیدا نکرد.”

در حالی که TopBuzz در ژوئن 2020 تعطیل شد، TikTok بسیار زنده و سالم است. مقامات و منتقدان مدت‌ها نگران بودند که ByteDance از TikTok برای گسترش تبلیغات طرفدار چین در ایالات متحده استفاده کند، و ما حدس می‌زنیم که این ادعاهای جدید ترس هیچ‌کس را کاهش نخواهد داد. گزارش دیگری از BuzzFeed News که در ژوئن منتشر شد، چگونگی دسترسی کارمندان ByteDance در چین به اطلاعات خصوصی کاربران TikTok در ایالات متحده را روشن کرد. این شرکت به سرعت ترافیک کاربران ایالات متحده را به یک زیرساخت جدید Oracle Cloud منتقل کرد، اما کمیسر FCC، برندن کار، از اپل و گوگل خواست تا به هر حال این برنامه را «به دلیل الگوی شیوه‌های داده‌های مخفی» ممنوع کنند.

برایان استلتر، خبرنگار CNN، قبلاً از مایکل بکرمن، رئیس سیاست عمومی TikTok در قاره آمریکا پرسیده بود که آیا می توان از این برنامه برای تأثیرگذاری بر سیاست و فرهنگ در ایالات متحده استفاده کرد یا خیر. بکرمن پاسخ داد که TikTok “مکانی برای سیاست نیست” و “اولین چیزی که مردم می‌آیند و از TikTok استفاده می‌کنند، سرگرمی و محتوای شاد و مفرح است.” همانطور که BuzzFeed News اشاره می کند، بسیاری از جوانان اکنون از TikTok به عنوان منبع اصلی اطلاعات خود از جمله سیاست و اخبار فوری استفاده می کنند.

اشتراک گذاری