امروز:30 فروردین 1403

آشنایی با وظایف بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

وظایف بهترین وکیل دیوان عدالت اداری چیست؟ وکلای دیوان عدالت اداری در کدام حوزه به صورت تخصصی مشغول به فعالیت هستند؟ دیوان عدالت اداری کجاست و با چه هدفی تأسیس شده است؟ در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در خصوص سوالات مذکور در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. وکیل دیوان عدالت اداری وظیفه دفاع مشروع از دادخواهی ارباب رجوع از تخلفات اداری و کارمندی را برعهده دارد. البته در برخی موارد ممکن است در یک اداره یا سازمان دولتی، حقوق مسلم برخی از کارمندان اجحاف شود که در چنین شرایطی افراد می‌توانند با طرح شکایت و تنظیم، ارسال و تسلیم دادخواست به یکی از شعب دیوان عدالت اداری حقوق ضایع شده خود را باز پس گیرند. به منظور جمع‌آوری اسناد و مدارک محکمه پسند می‌توان روی دانش و توانایی‌های بهترین وکیل دیوان عدالت اداری حساب کرد. در ادامه با جنبه‌های مختلف این بحث بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

دیوان عدالت اداری؛ برترین مرجع تظلم‌خواهی اشخاص حقیقی و حقوقی 

دیوان عدالت اداری یکی از مراجع قانونی و قضائی در کشور عزیز ما محسوب می‌شود که در زمینه رسیدگی به تخلفات اداری و دولتی مشغول به فعالیت است. دیوان عدالت اداری می‌تواند در چارچوب قوانین و اختیاراتی که دارد در حوزه تخلفات اداری دخیل شود. لازم به ذکر است که دیوان عدالت با هدف یکسان‌سازی حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی با سازمان‌ و اداره‌های دولتی و پرقدرت تأسیس گردیده است و در این راستا اقدامات موثر و کارآمدی انجام می‌دهد. ساختار دیوان عدالت اداری به‌گونه‌ای طراحی شده که هر بخش موظف به انجام یک بحث مخصوص است. آن چیزی که در دیوان عدالت اداری سبب می‌شود تا افراد برای مطالبه حقوق خود به نزد بهترین وکیل دیوان عدالت اداری مراجعه نمایند این است که روند رسیدگی شکایات و اعتراضات در دیوان عدالت اداری اولاً متفاوت با محاکم دیگر بوده، ثانیاً پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و ثالثاً دادرسی به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد. ۳ مورد مذکور دلایلی هستند که افراد به منظور باز پس گیری حقوق خود نیازمند مشاوره‌های وکیل دیوان عدالت اداری می‌شوند.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری چه وظایفی را برعهده دارد؟

وکیل متخصص دیوان عدالت اداری

وکلای دیوان عدالت اداری از جمله وکلای پایه یک دادگستری محسوب می‌شوند که به صورت تخصصی در حوزه رسیدگی به شکایات مطروحه علیه ارگان‌های دولتی و سازمان‌های عمومی از قبیل وزارتخانه‌ها، سازمان تأمین اجتماعی، انواع مختلف کمیسیون‌ها و… به صورت تخصصی مشغول به فعالیت می‌باشند. برخی افراد در هنگام مواجه شدن با مشکل حقوقی که تنها راه حل آن به دست دیوان عدالت اداری است، نمی‌دانند که باید به کدام وکیل مراجعه کنند و بر این باورند که کلیه وکلای پایه یک دادگستری حوزه اختیارات و وظایف مشترک و مشابه دارند. دوستان توجه داشته باشید که علم حقوق دارای زیرشاخه‌های متعدد و متنوع است که هر یک از وکلا به صورت تخصصی در یک از شاخه‌ها فعال می‌باشند. به عنوان مثال وکلای خانواده در حوزه دعاوی خانوادگی مثل مهریه، طلاق، حضانت فرزندان، نفقه، استرداد جهیزیه و موارد مشابه فعال هستند و پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری را قبول نمی‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود در این مورد توجه داشته باشید و برای پیگیری حقوق ضایع شده خود به وکیل متخصص دیوان عدالت اداری مراجعه فرمائید.

وظایف بهترین وکیل دیوان عدالت اداری

لازم به ذکر است که اصلی‌ترین وظیفه بهترین وکیل دیوان عدالت اداری این است که شکایت موکل خود را به نحو احسن و به صورت اصولی و استاندارد تنظیم کرده و آن را به دیوان عدالت اداری ارسال نماید که در گروه وکلای پایتخت این امر به خوبی انجام می شود. برای این که بتوانید با وظایف وکیل دیوان عدالت اداری بهتر آشنا شوید، در ادامه به معرفی پرونده‌ها و موضوعاتی که وکلای دیوان عدالت اداری وظیفه رسیدگی و پیگیری آن‌ها را دارند خواهیم پرداخت:

  • بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می‌بایست پرونده‌های شکایت مرتبط با اقدامات و تصمیمات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی را بر عهده بگیرد و مورد بررسی قرار دهد.
  • وکلای دیوان عدالت اداری می‌توانند وکالت پرونده‌هایی هم‌چون نقض آراء سازمان تأمین اجتماعی، نهادهای انقلابی و تشکیلات مرتبط به آن‌ها و شهرداری‌ها را نیز بر عهده گیرند.
  • وکلای دیوان عدالت می‌توانند پرونده‌های شکایات و اعتراضات وارده علیه آرای قطعی کمیسیون‌ها و هیئت‌های مرتبط با تخلفات اداری همانند اعتراض به اقدامات و تصمیمات کمیسیون‌های مالیاتی یا هیئت حل اختلاف کارگر و کارفرما و آراء کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری را مورد بررسی قرار دهند.
  • علاوه بر موارد مذکور، بهترین وکیل دیوان عدالت اداری می‌تواند پرونده‌های شکایت قضات و مدیران خدماتی کشور، مدیران و مأمورین و کارکنان موسسات و واحدهای اجرایی آنان را رسیدگی کند.

تأثیر حضور وکیل دیوان عدالت اداری در روند رسیدگی به پرونده

از آن‌جایی که وکلای دیوان عدالت اداری از دانش و تجربه کافی در حوزه دیوان عدالت اداری برخوردار هستند، می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در روند دادرسی و نتیجه دادگاه دیوان عدالت اداری داشته باشند. بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در امور مختلفی مثل نحوه طرح دادخواست تشکیل پرونده شکایت و اعتراض و همچنین نظرخواهی تخصص و تبحر زیادی دارد و می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. همان‌طور که می‌دانید، اصولاً بررسی پرونده‌های شکایت در دیوان عدالت اداری به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد که پیشبرد پرونده در چنین حالتی برای افراد عادی می‌تواند بسیار دشوار باشد؛ از این رو بهتر است از کمک یک وکیل مجرب دیوان عدالت اداری بهره‌مند شوید.

همان‌طور که از قدیم گفته‌اند، کار را باید به دست کاردان سپرد! در رابطه با پرونده‌های شکایت مربوط به دیوان عدالت اداری نیز این گفته صدق می‌کند. مسلماً وکلای دیوان عدالت اداری در مقایسه با سایر افراد عادی در انجام امور مربوط به رسیدگی پرونده‌های دیوان عدالت از تبحر و تخصص بیشتری برخوردار هستند و در این زمینه می‌توانند عملکرد بسیار بهتری را ارائه دهند.

کمک گرفتن از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری سبب کوتاه‌تر شدن روند دادرسی پرونده شما می‌شود. در حالی که جریان رسیدگی به پرونده بدون کمک وکیل می‌تواند بسیار طولانی و خسته‌کننده شود و حتی در اکثر مواقع بی‌نتیجه بماند. وکلای دیوان عدالت اداری بر پیچ و خم‌های مسیر پیگیری پرونده‌‌های مربوط به دیوان آگاهی کامل دارند و می‌توانند به اقتضای شرایط بهترین و موثرترین راهکارها را ارائه دهند.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را چگونه می‌توانیم پیدا کنیم؟ 

اگر به دنبال یک وکیل خوب دیوان عدالت اداری هستید که بتواند پرونده شما را به بهترین شکل ممکن رسیدگی کند، می‌توانید چند کار زیر را انجام دهید:

پرس‌وجو از دیگران

برای پیدا کردن وکیل باتجربه دیوان عدالت اداری می‌توانید از دیگران یا کسانی که قبلاً درگیر پرونده‌های حقوقی مربوط به دیوان عدالت اداری بوده‌اند سوال بپرسید. معمولاً پیدا کردن وکیل از این طریق می‌تواند کمی دشوار و وقت‌گیر باشد؛ بنابراین بهتر است پرس‌وجو از دیگران را آخرین راه در نظر بگیرید.

جست‌وجو در اینترنت

برای پیدا کردن وکیل دیوان عدالت اداری مجرب می‌توانید از اینترنت نیز کمک بگیرید البته ما به شما وکلای دیوان را هم پیشنهاد میکنیم. در بستر اینترنت تعداد بسیار زیادی وب‌سایت حقوقی وجود دارد که در حوزه معرفی وکلای معروف و حرفه‌ای دیوان عدالت اداری در حال فعالیت می‌باشند. یکی از بهترین وب‌سایت‌های حقوقی مذکور «تهران دیوان» است که با مراجعه به آن می‌توانید بهترین وکیل دیوان عدالت را به راحتی پیدا کنید. تهران دیوان یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های حقوقی در این زمینه به‌شمار می‌رود و می‌تواند در این مسیر کمک شایانی به شما عزیزان کند. تنها کافیست به آدرس اینترنتی موسسه حقوقی مذکور مراجعه کرده و با تیم مشاوره حرفه‌ای تهران دیوان ارتباط برقرار نمائید. ناگفته نماند که تیم متخصص تهران دیوان در هر شرایطی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

اشتراک گذاری