امروز:18 اردیبهشت 1403

فاکتور های مهم برای خرید تلویزیون هوشمند

امروزه خرید تلویزیون هوشمند یکی از دغدغه‌ های اصلی هر خانواده به شمار می‌ رود زیرا برخی از خانواده ‌ها در خصوص تلویزیون‌ های هوشمند اطلاعاتی دارند و بسیاری از افراد نیز هستند که در خصوص تلویزیون‌ های هوشمند هیچ نمی ‌دانند یکی از ویژگی‌ های اصلی که اکثر افراد هنگام خرید تلویزیون هوشمند به آن توجه می ‌کنند اندازه تلویزیون و قیمت آن می ‌باشد که این دو مورد خود بسته به ویژگی‌ های هوشمند سازی آن تلویزیون برمی‌ باشد. ولی افراد گاهی اوقات بدون اطلاع از این ویژگی‌ ها دست به خرید تلویزیون ‌های هوشمند بی ‌کیفیتی می ‌زنند که صرفاً اندازه تلویزیون آن و قیمت تلویزیون آن برای آن‌ها مقرون ‌به ‌صرفه بوده‌ است با این ‌حال با افزایش تقاضا برای مشاهده‌ی فیلم ‌ها و نمایش‌ هایی با کیفیت full HD نیاز به بررسی بیشتر ویژگی ‌های تلویزیون‌ ها دارد تا شما بتوانید تلویزیون‌ هایی را بخرید که نیاز شما را برطرف کند. این تلویزیون ها باید فاکتور های مهمی داشته باشند که شما نیاز های خود را با آن فاکتور ها برطرف کنید. مجموعه صنیع ‌خانی در کنار شماست تا فاکتور های مهم برای خرید تلویزیون هوشمند را با شما درمیان بگذارد تا بدانید هنگام خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه داشته باشید.

حجم رنگ

اولین نکته در خصوص تلویزیون‌ های هوشمند و رنگی بودن آن می ‌باشد. البته رنگی بودن همه تلویزیون‌ های هوشمند به این معنی نیست که همه آن‌ ها به ۱سطح روشنایی دارند. درخشندگی، به ‌شدت رنگ ساطع شده از صفحه نمایش اشاره دارد. هرچه میزان درخشندگی بیشتر باشد رنگ به بازتاب ابعاد تصاویر واقعی نزدیک‌ تر می ‌شود.

شما باید حجم رنگ را در نظر بگیرید، زیرا این به تعریف تجربه تماشای همه‌ جانبه شما کمک می ‌کند. اکثر تولید کنندگان بر سر این ‌که چه کسی می‌ تواند خیره ‌کننده ‌ترین تصاویر را ارائه دهد با یکدیگر رقابت می‌ کنند و این باعث می ‌شود تا شما به ‌عنوان مصرف ‌کننده بهترین کیفیت را بتوانید دریافت کنید بنابراین شما نمی‌ توانید حجم رنگ ۱ تلویزیون هوشمند را نادیده بگیرید.

وضوح صفحه

دومین فاکتوری که در تلویزیون‌ های هوشمند باید به ‌دنبال آن باشید وضوح صفحه است. ممکن است توجه داشته باشید که ویدئوها با کیفیت مختلف ظاهر می ‌شوند. مثلا شما می ‌توانید تصاویر را با کیفیت ‌های مختلف چون 1080، 720 و غیره مشاهده کنید. نوع وضوح صفحه نمایش تلویزیون شما تعیین ‌کننده کیفیت تصاویر می ‌باشد به‌ همین دلیل زمانی‌که شما از تلویزیونی با رزولوشن 720 استفاده می ‌کنید نمی ‌توانید ویدیوها یا فیلم‌ های با کیفیت 1080 را مشاهده کنید اگر بخواهید این ویدئوها را مشاهده کنید یا باز نمی ‌شوند یا متوقف می ‌شود. پس بهترین وضوح برای تلویزیون ‌ها 4K می‌ باشد. این اتفاق باعث می‌ شود تا شما بتوانید وضوح صفحه یا همان رزولوشن بالاتری را داشته باشید. 

وضوح تصویر تلویزیون هوشمند

نرخ تازه سازی

نرخ تازه سازی شامل تعیین سرعت بازخوانی تصاویر در هر سرعتی می ‌باشد که با هرتز اندازه ‌گیری می ‌شود. نرخ تازه سازی کم می‌ تواند تصاویر شما را تار کند به ‌ویژه برای صحنه‌ هایی با حرکت سریع مانند مسابقات. میانگین نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز می‌ باشد. اکثر تلویزیون‌ های هوشمند دارای قابلیت نرخ تازه سازی بالا (HFR) هستند. این بدان معناست که چون تلویزیون‌ ها به ‌طور یکپارچه بالاترین نرخ بروزرسانی را دارند. برخی از تلویزیون‌ ها با  نام نرخ تازه سازی مؤثر نام‌ گذاری می‌ شوند، بهتر است که از این تلویزیون‌ ها دوری کنید. زیرا چنین تلویزیون‌ هایی معمولاً نصف نرخ تعیین ‌شده را عرضه می ‌کنند. 

پورت اتصال

 به‌عنوان یک تلویزیون هوشمند پورت ‌های اتصال، یکی از فاکتور های اساسی می ‌باشد به این معنی که شاید شما بخواهید تلویزیون هوشمند خود را به سایر دستگاه ‌های خانه متصل کنید. یکی از راه‌ های اتصال این دستگاه ‌ها پورت ‌های HDMI می‌ باشد که به‌عنوان یک فاکتور حیاتی در نظر گرفته می ‌شود. این پورت ها برای اضافه کردن سیستم، بلندگوها و کنسول‌ های بازی به تلویزیون می ‌باشند هر چه تعداد این پورت ها بیشتر باشد بهتر است.

هم چنین گزینه‌های دیگری مانند اتصال بلوتوث و وایفای را در نظر بگیرید این‌ها به‌عنوان یک استاندارد برای تلویزیون مد نظر قرار گرفته می ‌شوند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که داشتن یک تلویزیون هوشمند که بتواند به پورت‌ های مودم های اینترنت نیز متصل شود مانند کابل وایفای و غیره نیز از مزیت‌ های تلویزیون های هوشمند به شمار می ‌رود.

لوازم خانگی صنیع خانی

درنهایت

مجموعه صنیع ‌خانی به ‌دنبال این است که شما بدانید که یک تلویزیون هوشمند باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد و بتوانید تلویزیون ‌های هوشمند مورد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین آن‌ ها را براساس نیاز خود انتخاب کنید. اگر قصد خرید تلویزیون و دیگر لوازم خانگی را دارید و نمی‌ دانید که چگونه باید آن ‌ها را خریداری کنید و باید چه ویژگی ‌هایی داشته باشند با مجموعه صنیع خانی همراه باشید.